• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item

Perception of law students about the complexity of the readings that make up the Introduction to Law course

Percepción de estudiantes de derecho sobre la complejidad de las lecturas que integran el curso de Introducción al Derecho;
Percepção de estudantes de Direito sobre a complexidade das leituras que compõem o curso de Introdução ao Direito

Author
Zambrano Tiznado, Juan Pablo

Silva Berríos, Valentina

Sandoval Ayala, Sebastián Andrés

Calzetta, Alejandro Daniel

Full text
https://pedagogiaderecho.uchile.cl/index.php/RPUD/article/view/69268
10.5354/0719-5885.2023.69268
Abstract
This article explores the perception of law degree students at Alberto Hurtado University (Chile) about the reading given in the Introduction to Law course. The investigation arises, then, from the need to rationalize, on one side, the amount of text and, on the other side, the type of text distributed in that course. This is an exploratory, descriptive and transectional research where 66 students participated through a questionnaire about the most complex course of first year and about the reason of that complexity. The data shows that students agree on what makes a course complex, in terms of reading, its study materials.
 
Este trabajo explora la percepción de los estudiantes de la carrera de Derecho de la Universidad Alberto Hurtado de Chile sobre las lecturas que se entregan en el curso de Introducción al Derecho. La investigación surge desde la necesidad de racionalizar, por un lado, la cantidad de texto y, por otro, el tipo de texto distribuido en ese curso. Esta es una investigación exploratoria, descriptiva y transeccional donde participaron 66 estudiantes, a través de un cuestionario de preguntas sobre la asignatura más compleja de primer año y sobre la razón de esa complejidad. Los datos muestran que los estudiantes coinciden en qué es lo que hace que un curso sea complejo, en términos de la lectura de sus materiales de estudio.
 
Este trabalho explora a percepção dos alunos do curso de direito da Universidade Alberto Hurtado do Chile sobre as leituras que são ministradas no curso deIntrodução ao Direito. A pesquisa surge, da necessidade de racionalizar, por um lado, a quantidade de texto e, por outro, o tipo de texto distribuído naquele curso. Tratase de uma pesquisa exploratória, descritiva e transversal onde participaram 66 alunos, por meio de um questionário de perguntas sobre a disciplina mais complexa do primeiro ano e sobre o motivo dessa complexidade. Os dados mostram que os alunos concordam sobre o que torna um curso complexo, em termos de leitura de seus materiais de estudo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB