• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

Understanding the time course of incidental context-based word learning in adolescents

Comprendiendo el curso temporal del aprendizaje incidental de palabras basado en el contexto de adolescentes

Author
Fuenzalida, Florencia

Muñoz, Geraldine

Cortés, Camila

Pino, Josué

Helo, Andrea

Guerra, Ernesto

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/71761
Abstract
The existing literature on incidental word learning has not studied the time course of this process in adolescents, even though this type of learning is the first source of acquisition of new words, particularly in secondary education. The present study fills this gap, and also examines the role of preexisting vocabulary in this process, and the relationship between the percentage of words learned and reading times. A sample of fourteen adolescents completed self-paced reading study with three-phase (exposure, implicit assessment, explicit assessment) plus a vocabulary test. The results show that those participants who learned more words spent more reading time on the new words in the exposure phase, and furthermore, evidenced a facilitation effect after only four exposures. Tentatively, this ability could be related in part to the adolescents’ pre-existing vocabulary.
 
La literatura existente sobre aprendizaje incidental de palabras no ha estudiado el curso temporal de este proceso en adolescentes, aun cuando este tipo de aprendizaje es la primera fuente de adquisición de nuevas palabras, particularmente en la educación secundaria. El presente estudio viene a llenar ese vacío, y además examina el rol del vocabulario preexistente en este proceso, y la relación entre el porcentaje de palabras aprendidas y los tiempos de lectura. Una muestra de catorce adolescentes completó un experimento de lectura autoadministrada de tres fases (exposición, evaluación implícita, evaluación explícita), más una prueba de vocabulario. Los resultados muestran que aquellos participantes que aprendieron más palabras dedicaron mayor tiempo de lectura a las nuevas palabras en la fase de exposición, y, además, evidenciaron un efecto de facilitación luego de solo cuatro exposiciones. Tentativamente, esta capacidad podría estar relacionada en parte con el vocabulario preexistente en los adolescentes.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB