• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item

Effect of "Talentos UdeC" extracurricular enrichment program on the social-emotional learning of gifted Chilean students

Percepción del aprendizaje socioafectivo y su atribución a la participación en el programa de enriquecimiento Talentos UdeC

Author
Navarro Saldaña, Gracia

Gonzalez, María Gracia

Luengo Miranda, Carol

Gaete Cser, Diego

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/69635
10.5354/2452-5014.2023.69635
Abstract
The present study seeks to explore the effect of participation in an extracurricular enrichment program on the social-emotional development of young people identified as intellectually gifted. For this, a self-made questionnaire is applied to former students (N = 141) of the “Talentos UdeC” program, located in Concepción and aimed at students from more than 20 locations of the Biobío Region, Chile. Quantitative descriptive analyzes are performed. The results suggest both an effect on social-emotional learning and an important attribution of positive effects due to participation in the program. The positive effects and attributions are related to personal affective competence, social-moral competence, and personal resources for happiness.
 
El presente estudio busca explorar el efecto de la participación en un programa de enriquecimiento extracurricular en el desarrollo socioafectivo de jóvenes identificados con alta dotación intelectual. Para esto, se aplica un cuestionario de elaboración propia a ex alumnos (N = 141) del programa Talentos UdeC, ubicado en Concepción y destinado a alumnos de más de 20 comunas de la Región del Biobío, Chile. Se realizan análisis descriptivos cuantitativos. Los resultados sugieren tanto un efecto en los aprendizajes socioafectivos como una importante atribución de efectos positivos por la participación en el programa. Los efectos y atribuciones positivas están relacionadas a la competencia afectiva personal, la competencia social-moral y los recursos personales para la felicidad.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB