Show simple item record

Círculos y errores: Entrevista con Tim Ingold

dc.creatorIngold, Tim
dc.creatorCallén, Blanca
dc.creatorDuque, Melisa
dc.date2023-10-24
dc.date.accessioned2023-12-19T19:28:40Z
dc.date.available2023-12-19T19:28:40Z
dc.identifierhttps://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/67405
dc.identifier10.7764/disena.23.Interview.2
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/239211
dc.descriptionTim Ingold is a British anthropologist, Social Anthro­pology Professor at the University of Aberdeen, Fellow of the British Academy, and Fellow of the Royal Society of Edinburgh. He has explored the relationship between anthropology, architecture, art, and design; and through his work, has invited us to ‘think through making’ and ‘learn by doing’. Ingold is the author of Evolution and Social Life (Cam­bridge University Press, 1986); Lines: A Brief History (Routledge, 2007); Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture (Routledge, 2010); and Anthropol­ogy: Why it Matters (Polity, 2018), among many other books. In this interview he responds to some questions about the practice of repair in his own daily life, but also the role and comprehension of repair in his intellectual work, and the possible connection between such action and the act of design.en-US
dc.descriptionEl antropólogo británico Tim Ingold es profesor de antropología social en la Universidad de Aberdeen, miembro de la British Academy y miembro de la Royal Society de Edimburgo. Ha explorado la relación entre antropología, arquitectura, arte y diseño; y, a través de su obra, nos ha invitado a “pensar a través del hacer” y “aprender haciendo”. Ingold es autor de Evolution and Social Life (Cambridge University Press, 1986); Lines: A Brief History (Rout­ledge, 2007); Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture (Routledge, 2010); y Anthropology: Why it Matters (Polity, 2018), entre muchos otros libros. En esta entrevista responde preguntas sobre la práctica de la reparación en su propia vida cotidiana, pero tam­bién sobre el papel que tiene la reparación en su trabajo intelectual y la manera de entenderla, así como sobre la posible conexión entre la reparación y el acto de diseñar.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.languagespa
dc.publisherEscuela de Diseño Pontificia Universidad Católica de Chileen-US
dc.relationhttps://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/67405/53991
dc.relationhttps://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/67405/53993
dc.rightsCopyright (c) 2023 Tim Ingold, Blanca Callén, Melisa Duqueen-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0en-US
dc.sourceDiseña; No. 23 (2023): Repairing Design: Damage, Care, and Fragilities (1st Issue); Interview.2en-US
dc.sourceDiseña; Núm. 23 (2023): Reparando el diseño: daños, cuidados y fragilidades (primera parte); Interview.2es-ES
dc.source2452-4298
dc.source0718-8447
dc.source10.7764/disena.23
dc.titleCircles and Mistakes: Interview with Tim Ingolden-US
dc.titleCírculos y errores: Entrevista con Tim Ingoldes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeEntrevistases-ES
dc.typeInterviewsen-US


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record