How to approach the Didactics of Poetry in the school classroom?
¿Cómo abordar la Didáctica de la Poesía en el aula escolar?
Author
Carrasco Ahumada, Valentina
Basso Benelli, Cristián
Abstract
The aim of this research is to design a didactic proposal that addresses the teaching and learning of poetry of secondary cycle of education, considering the perception of teachers undergoing training from the Primary Education Pedagogy Degree from Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación [Metropolitan University of Educational Sciences]. To this end, a survey will be carried out among students of the mentioned degree in different semesters of the course, in order to compare their perceptions, expectations and knowledge about the needs and difficulties of teaching poetry. El artículo tiene como finalidad presentar criterios didácticos para el diseño de una propuesta de Educación Poética que aborde la enseñanza y el aprendizaje de la poesía en segundo ciclo básico del sistema escolar, a partir del análisis de las percepciones de profesores en formación de la carrera de Pedagogía en Educación Básica de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, recogidas de una encuesta aplicada a estudiantes de semestres aleatorios de dicha carrera, con el fin de cotejar sus percepciones, expectativas y conocimientos sobre las necesidades y dificultades de la enseñanza de la poesía.