• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Antofagasta
  • REIDU. Revista Electrónica de Investigación en Docencia Universitaria
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Antofagasta
  • REIDU. Revista Electrónica de Investigación en Docencia Universitaria
  • View Item

A curricular alignment model from the university in secondary education through the management of english language teaching and learning

Un modelo de articulación desde la universidad hacia la educación secundaria a través de la gestión de la enseñanza aprendizaje del idioma inglés

Author
Cid Frías, Denise

Barrientos Bonilla, Bernardo

Bravo Arce, Gabriel

Silva Zepeda, Carmen

Full text
https://www.reidu.cl/index.php/REIDU/article/view/4
10.54802/r.v1.n1.2019.4
Abstract
This article describes the liaison and alignment model used by the University of Antofagasta together with the city’s secondary teaching institutions. Run by the University’s own Language Department, the model offers a scholarship programme for the teaching of English as a second language. It aims to improve English language learning for Antofagasta’s high school students and support them to achieve academic certification of the language on the Touchstone Cambridge Learning Platform. This research investigates, through descriptive methods, how integration of the programme’s high school students works, and how their participation in the programme directly impacts Antofagasta’s high school students though their inclusion.
 
Este artículo describe el modelo de vinculación y articulación de la Universidad de Antofagasta con la educación secundaria de la ciudad de Antofagasta, a través del Departamento de Idiomas de la misma Universidad, el cual ofrece un programa de becas para la enseñanza del inglés como segunda lengua, dirigido a mejorar el aprendizaje de idiomas de los estudiantes de enseñanza secundaria y la Certificación Académica de idioma inglés en la Plataforma Touchstone Cambridge Learning. Esta investigación indaga respecto de una modalidad descriptiva sobre cómo se realizó la articulación entre los estudiantes de enseñanza secundaria beneficiarios del Programa de Becas del idioma inglés como segunda lengua en el Departamento de Idiomas de la Universidad de Antofagasta, y su tránsito por dicho programa finalizando con el impacto que produce dicho proceso en los estudiantes beneficiarios de liceos de la comuna de Antofagasta en un marco de inclusión.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB