• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Antofagasta
  • REIDU. Revista Electrónica de Investigación en Docencia Universitaria
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Antofagasta
  • REIDU. Revista Electrónica de Investigación en Docencia Universitaria
  • View Item

Environmental Education´s Conceptions of bachelor’s degree students

Concepciones de Educación Ambiental en estudiantes de Licenciatura

Author
Zuñiga Meneses, Shiomara

Rengifo Gallego, Luz Adriana

Pasaje Navarro, Eduar Rodrigo

Hurtado Burbano, Carlos Andrés

Full text
https://www.reidu.cl/index.php/REIDU/article/view/67
10.54802/r.v3.n2.2021.67
Abstract
It was carried out within the framework of the research seedbed attached to the Vice-Chancellor for Research of the University Cauca, had the objective of this paper is to identify the Environmental Education´s conceptions of Bachelor's degree students in Basic Education with an emphasis in Natural Sciences and Environmental in a South-West University in Colombia. The research used a case study from an epistemological interpretive approach, a survey was done and after that it was analyzed and interpreted. Fifteen environmental education´s conceptions were identified. The most commons conceptions in students are Holistic, Social Criticism and Resolutive. With this work, was possible to identify that the educative level doesn´t determinate an environmental conception, because the conceptions arise from cultural, politics, economics activities, or in other factors where people live around.  
 
El presente trabajo fue realizado en el marco del Semillero de Investigación Ciencias, Acciones y Creencias adscrito a la Vicerrectoría de Investigaciones de la Universidad del Cauca, tuvo como objetivo identificar las concepciones de Educación Ambiental, que tienen los estudiantes de un Programa de Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Ciencias Naturales y Educación Ambiental de una Universidad del Sur Occidente colombiano. La investigación se llevó a cabo mediante un estudio de caso desde un enfoque epistemológico interpretativo, para el cual se aplicó una encuesta que posteriormente fue analizada e interpretada. Se identificaron quince concepciones de educación ambiental. Las concepciones más presentes en los estudiantes encuestados son la Holística, Crítica Social y la Resolutiva. Con este trabajo se pudo identificar que la tendencia a seleccionar o identificarse con una concepción ambiental, no sólo se determina por el nivel educativo, pues ésta se construye también desde las actividades culturales, políticas, económicas, entre otros factores presentes en donde se desarrolla el sujeto.  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB