• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item

Learning assessment practices: Knowledge and current challenges of primary school teachers

Prácticas de evaluación de los aprendizajes: conocimiento y desafíos actuales de docentes de primaria

Author
Ruminot Vergara, Carolina

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/73593
10.5354/2452-5014.2024.73593
Abstract
This research examines the current state of knowledge, limitations, and existing challenges in the usage of formative assessment practices among primary school teachers in Chile. According to the results of a study based on interviews with seventeen teachers, results show they are concerned about rethinking their assessment practices in the classroom. However, they still primarily use a traditional approach, partly due to a lack of training, and due to the strong focus on standardized assessments by the educational system.
 
Este artículo examina el estado actual del conocimiento, las limitaciones y los desafíos existentes en la práctica de la evaluación formativa de un grupo de docentes de educación primaria en Chile. De acuerdo con los resultados de entrevistas realizadas a diecisiete docentes, se constata que demuestran una preocupación por repensar sus prácticas de evaluación en el aula. Sin embargo, siguen utilizando un enfoque tradicional, en parte, por la falta de formación y también por la fuerte concentración del sistema educativo en la evaluación estandarizada.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Assessing the Pragmatic Competence of Four Spanish Adults with Congenital Hearing Loss through Protocolo Rápido de Evaluación Pragmática – Revisado 

    Pérez-Carreño, Marina; Moraleda-Sepúlveda, Esther. Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); pp. 1-10
  • Simulación y evaluación de puentes térmicos Soluciones constructivas típicas aprobadas por la Norma Térmica para elementos verticales en estructura de madera y metálicos en la Zona 4 Simulaciones con Therm y Usai y evaluación con Método de Cámara Térmica 

    Muñoz Viveros, Cristián; Universidad del Bío-Bío; Bobadilla, Andrea; Universidad del Bío-Bío,. Revista de la Construcción. Journal of Construction; 2002-2013 Archivo Revista de la Construccion
  • Utilidad de la evaluación por otorrinolaringología en atención primaria de salud: Evaluación piloto 

    Cardemil,Felipe M; Hernández,Laura R; Cabezas,Luis C; Sade,Cristina B; Cabezas,Luis L. Revista de otorrinolaringología y cirugía de cabeza y cuello v.77 n.4 2017
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB