• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Digital Competencies of Educators in two kindergartens in Puerto Montt: : a gap in Education

Competencias Digitales de Educadoras en dos jardines infantiles de Puerto Montt: : una brecha en Educación

Author
López Cebrián, María Pilar

Full text
https://revista-avante.com/index.php/inicio/article/view/98
Abstract
The study presented below reports on the results obtained by applying a survey called the Digital Competence Self Assessment Scale to kindergarten educators. The purpose of this study is to know their perception of their own practice and how it influences the cognitive and social development of children. The intervention was developed at medium levels in two JUNJI kindergartens with a low vulnerability index in the Lakes region and had the participation of 17 educators who were distributed among n ursery educators, education technicians and directors. The analysis of the study was carried out according to the age,status and seniority of the participants in the institution and on the level of perception that the educators have about their practices when they use ICT. The results indicate a low level of perception of and some factors that influence its implementation are described.
 
El estudio expuesto a continuación da cuenta de los resultados obtenidos al aplicar una encuesta denominada Escala de Autoevaluación de Competencias Digitales a educadoras de jardines infantiles. Este tiene como finalidad conocer la percepción que tiene ellas sobre la su propia práctica y cómo influye en el desarrollo cognitivo y social de niños. La intervención se desarrolló en niveles medios en dos jardines infantiles de JUNJI con un índice de vulnerabilidad bajo en la región de los Lagos y contó con la participación de 17 educadoras que se distribuyeron en educadoras de párvulos, técnicos en educación y directoras. El análisis del estudio se realizó de acuerdo a edad, estamento y antigüedad de las participantes en la institución y sobre el nivel de percepción que tiene las educadoras sobre sus prácticas cuando utilizan las TIC. Los resultados indican un bajo nivel de percepción de y se describen algunos factores que influyen en su implementación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB