Show simple item record

dc.creatorBulwik, Marta
dc.date2023-09-25
dc.date.accessioned2024-03-13T12:24:23Z
dc.date.available2024-03-13T12:24:23Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/RChEC/article/view/2677
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/240894
dc.descriptionMost o f the evaluation methods currently applied for the learning are conservative, considering that purposes and teaching methodologies have changed . In a comprehensive didactical process, the evaluation o f learning must reflect achievements and challenges as well as demónstrate whether there is a learning advancement or not. A method known as portfolios is proposed as an innovative way to evalúate learning processes and results.en-US
dc.descriptionLa forma de evaluar los aprendizajes prácticamente no ha sufrido cambios, a pesar de haberse modificado los propósitos y las metodologías de enseñanza. La evaluación de los aprendizajes, como parte integrante del proceso didáctico, debe aportar evidencias de los avances y retrocesos, dificultades y logros. Buscando modalidades innovadoras para evaluar procesos y resultados educativos, se propone el uso del portafobos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/RChEC/article/view/2677/2677
dc.rightsDerechos de autor 2023 Revista Chilena de Educación Científicaes-ES
dc.sourceRevista Chilena de Educación Científica; Vol. 2 Núm. 1 (2003); 12-15es-ES
dc.source2810-6040
dc.source0717-9618
dc.titleLA EVALUACIÓN DE LOS APRENDIZAJES Y EL PORTAFOLIOSes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record