Show simple item record

Inclusión y trabajo colaborativo: sistematización de una experiencia dentro de una institución de educación inicial

dc.creatorVásquez, Diana
dc.date2024-06-28
dc.date.accessioned2024-08-08T15:18:16Z
dc.date.available2024-08-08T15:18:16Z
dc.identifierhttps://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/406
dc.identifier10.38123/rre.v4i2.406
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/244889
dc.descriptionThis article stems from research conducted in an early education institution as part of the Master's program in Management and Educational Leadership at the University Central de Chile. At the core of this narrative (Gil, 1997) lies my journey as an educator and director, focusing on the relevance of dimensions in an inclusive development plan. An investigation and intervention were carried out to review pedagogical processes with an inclusive approach, presenting theoretical background supporting the research. The goal was to create improvement actions, especially at the community level, with the active participation of teachers, children, and families. The methodology is qualitative, involving document review and interviews. Conclusions and recommendations are presented, with the hope that this intervention contributes to the development of an inclusive culture, bringing about necessary changes to strengthen the sense of belonging for all stakeholders.en-US
dc.descriptionEste artículo deriva de la investigación en una institución de educación inicial, como parte del programa de Magíster en Gestión y Liderazgo Educativo de la Universidad Central de Chile. En el núcleo de esta narrativa (Gil, 1997), está la travesía como educadora y directora, que se enfoca en la relevancia de las dimensiones en un plan de desarrollo inclusivo. Se llevó a cabo una investigación e intervención para revisar procesos pedagógicos con enfoque inclusivo, presentando antecedentes teóricos que respaldan la investigación. El objetivo fue crear acciones de mejora, especialmente a nivel comunitario, con la participación activa de docentes, niños y familias. La metodología es cualitativa, con revisión de documentos y entrevistas. Se presentan conclusiones y recomendaciones, esperando que esta intervención contribuya al desarrollo de una cultura inclusiva que genere los cambios necesarios para fortalecer el sentido de pertenencia de todos los actores.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Finis Terrae, Facultad de Educación, Psicología y Familiaes-ES
dc.relationhttps://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/406/471
dc.relationhttps://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/406/479
dc.rightsDerechos de autor 2024 Diana Vásquezes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceRevista Realidad Educativa; Vol. 4 No. 2 (2024); 40-62en-US
dc.sourceRevista Realidad Educativa; Vol. 4 Núm. 2 (2024); 40-62es-ES
dc.source2452-6134
dc.source10.38123/rre.v4i2
dc.titleInclusion and collaborative work: systematization of an experience in an early education institutionen-US
dc.titleInclusión y trabajo colaborativo: sistematización de una experiencia dentro de una institución de educación iniciales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record