• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item

Perception of socio-affective learning and its contribution to participation in the UdeC Talents enrichment program

Percepción de los/as docentes sobre la importancia de la investigación y el trabajo creativo en el proceso de enseñanza y aprendizaje

Author
Sánchez Ríos, José

Ortiz Lebrón , Ana Maritza

Betancourt, Gladys

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/73622
10.5354/2452-5014.2024.73622
Abstract
The objective of this research was to determine the level of importance that teachers attach to research and creative work in the teaching and learning process of students. Using a Likert scale, with one being low importance and five being very important, all participants placed high importance on research and creative work (four or more points). The inferential analysis focused on academic rank of the professors, academic program in which the professors teach, years of experience teaching, and level of importance. The results showed that there were no significant differences in research, but there were significant differences in two criteria related to creative work.
 
Este artículo presenta una investigación cuyo objetivo fue determinar el nivel de importancia que los/as docentes adjudican a la investigación y el trabajo creativo en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Mediante una escala Likert, en la que la puntuación 1 representa “poca importancia” y 5, “muy importante”, la totalidad de quienes participaron adjudicaron mucha importancia a la investigación y a la realización de trabajos creativos (4 o más puntos). El análisis inferencial se enfocó en el rango académico de los/as profesores/as, el programa académico en el que enseñan, los años de experiencia enseñando y el nivel de importancia que le otorgan a la investigación y al trabajo creativo. Los resultados reflejaron que no hubo diferencias significativas en la categoría “investigación”, pero sí las hubo en dos criterios relacionados con “trabajo creativo”
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB