Show simple item record

dc.creatorRomero Medina, Ronald
dc.date2022-10-20
dc.date.accessioned2024-12-05T14:43:55Z
dc.date.available2024-12-05T14:43:55Z
dc.identifierhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2250
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246913
dc.descriptionThis Reflexive work takes the as a purpose to oriéntate the look of the education and of the teachers, on the Emotions inside and out of the classroom, not thinking that these are slightly related to the feelings but as a way of transformation in the living together, of the respect of other one since(as,like) legitimately other one(different). Inspired by the educations of the Doctor Humberto Maturana R. on the theory of the knowledge and the biological bases of the human understanding, it is focused on that the teachers and teachers have in all to the moment to plan the method of leaming, planning in consideration the emotions as foundation of to live and of to coexist human being. Take charge of the responsibility that is necessary to receive this child or girl who manages to edúcate to the college, to receive yours needs in the respect for yes same. To open the educational understanding of the social role that plays the emotions in this to flow emotionally inside and out of the classroom, to do happy and responsible children and not producís of a measurement of contents. en-US
dc.descriptionEste trabajo Reflexivo tiene como finalidad el poder orientar la mirada de la educación y de los docentes, sobre las Emociones dentro y fuera del aula, no pensando que estas sean algo relacionado con los sentimientos sino como una manera de transformación en la convivencia, del respeto del otro como un legítimo otro. Inspirado en las enseñanzas del Doctor Humberto Maturana R. sobre la teoría del conocimiento y las bases biológicas del entendimiento humano, se enfoca a que los profesores y profesoras tengan en cuanta al momento de planificar el método de aprendizaje, tomar en consideración las emociones como fundamento del vivir y del convivir humano. Hacemos cargo de la responsabilidad que nos cabe acoger a ese niño o niña que llega a educarse al colegio, acoger sus necesidades en el respeto por sí mismos. Abrir el entendimiento docente del rol social que juegan las emociones en ese fluir emocional dentro y fuera del aula, para hacer niños felices y responsables y no productos de una medición de contenidos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2250/2186
dc.sourceEducational Perspectives Magazine (REPED); No. 10 (2009): Número dedicado al II Congreso Nacional de Educación; 269-279en-US
dc.sourceRevista Perspectivas Educacionales (REPED); Núm. 10 (2009): Número dedicado al II Congreso Nacional de Educación; 269-279es-ES
dc.source2810-6962
dc.source0718-5030
dc.subjectEmoción, Respeto, convivir.es-ES
dc.titleLas emociones en el aula, una mirada distinta de nosotros mismoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record