Show simple item record

dc.creatorCaiceo Escudero, Jaime
dc.date2023-05-11
dc.date.accessioned2024-12-05T14:44:02Z
dc.date.available2024-12-05T14:44:02Z
dc.identifierhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2569
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246996
dc.descriptionChile is one of the countries with the lowest illiteracy rate in South America (4%). This is based on the public policies that have been implemented since the beginning of the Republic (1818 forward) but especially during the 60s in the last century. Nowadays, the average educational level in the country is about 10 years, 98 % of the primary education has been covered and the secondary education is above 80 %.The aim of this presentation is to explain the main policies adopted by the Chilean State in the last 5 decades and the Chilean experience about the Chilecalifica programme in order to decrease the current level of functional illiteracy.en-US
dc.descriptionChile es uno de los países con menor tasa de analfabetismo en Sudamérica (4%). Ello se fundamenta en las políticas públicas implementadas desde los inicios de la República (1818 en adelante), pero especialmente desde la década del 60 del siglo pasado. En estos momentos el nivel medio de escolaridad en el país es cercano a los 10 años; la cobertura de la educación básica es de un 98% y la de educación media por sobre el 80%.El objetivo de este Artículo es exponer las principales políticas del Estado de Chile en las cinco últimas décadas y la experiencia chilena sobre el Programa Chile Califica para disminuir el actual analfabetismo funcional.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2569/2471
dc.sourceEducational Perspectives Magazine (REPED); No. 7 (2008); 109-118en-US
dc.sourceRevista Perspectivas Educacionales (REPED); Núm. 7 (2008); 109-118es-ES
dc.source2810-6962
dc.source0718-5030
dc.subjectEducación de Adultos, Historia de la Educación, Analfabetismo Funcionales-ES
dc.subjectAdults’ Education, Education’s History, Functional Illiteracyen-US
dc.titleEl programa Chile califica y la superación del analfabetismo funcional: The Chilecalifica programme and the improvement of funtional illiteracyes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo enviado por investigadoreses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record