Show simple item record

dc.creatorPonce Carrasco, Ma. Cristina
dc.creatorZamora V., Natalia
dc.date2023-05-22
dc.date.accessioned2024-12-05T14:46:31Z
dc.date.available2024-12-05T14:46:31Z
dc.identifierhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2577
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/247004
dc.descriptionThe present work describes critically the development of the formation of the educators of párvulos in Chile. Al the same time, its contenls celebrates of one element for a project of investigation ampler than it at the moment makes a group of educational of the University on the initial formation of professors. Therefore, it will contribute excellent information that it could be used for the decisión making with the improvement of the quality of the formation that at the moment receives this type of professionals.The alluded to historical description , considers four great stages considered excellent in the evolution experienced by the process of formation of the professional. To the interior of each one of there landmarks, some critical knots are identified, that could and that still could be uffecting the transformations experienced by the formation of this professional.en-US
dc.descriptionEl presente trabajo describe críticamente el desarrollo de la formación del/a Educador/a de Párvulos en Chile. Al mismo tiempo, su contenido oficia de insumo para un proyecto de investigación más amplio que realiza actualmente un grupo de docentes de la UMCE sobre la formación inicial de profesores/as. Por tanto, aportará información relevante que podrá ser utilizada para la toma de decisiones vinculadas con el mejoramiento de la calidad de la formación que actualmente recibe este tipo de profesionales.La descripción histórica aludida, considera cuatro grandes etapas estimadas relevantes en la evolución experimentada por el proceso de formación de este/a profesional. Al interior de cada uno de estos hitos, se identifican algunos nudos críticos, que pudieron y que aún podrían estar incidiendo en las transformaciones experimentadas por la formación de este/a profesional.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2577/2481
dc.sourceEducational Perspectives Magazine (REPED); No. 8 (2008); 33-41en-US
dc.sourceRevista Perspectivas Educacionales (REPED); Núm. 8 (2008); 33-41es-ES
dc.source2810-6962
dc.source0718-5030
dc.subjectFormación, Educador/a de Párvulos, Representaciones, Educación Parvularia.es-ES
dc.subjectFormation, Education of Párvulos, Representations, Parvularia Education.en-US
dc.titleFormación inicial de las educadoras de párvulos en Chile: una perspectiva histórica (1906-2006)es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo enviado por investigadoreses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record