Show simple item record

dc.creatorAbarca Parra, María Cristina
dc.date2023-05-22
dc.date.accessioned2024-12-05T14:46:32Z
dc.date.available2024-12-05T14:46:32Z
dc.identifierhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2579
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/247006
dc.descriptionThe work of the counselor acquires a new procedure that affords to understand problems that faces teenagers.Solving teenager anxieties, facing awareness of this weaknesses and listening to himself and from himself to accept himself and accept that change exist if he wants to it is part of his way of living.With counselor assistances the teenager allows to admit that he had wrong, his choices have been the right ones and facing his same problems or similar ones from another point of view.The professional helps the troubled teenager in his process. He renews his pedagogical practice and the sludents learn to solve problems: one and another grow in this process.en-US
dc.descriptionEl trabajo orientador adquiere un nuevo procedimiento que facilita la comprensión de las problemáticas que enfrentan los adolescentes.Resolver sus inquietudes, tomar conciencia de sus debilidades y escucharse a sí mismo y desde ese sí mismo, aceptarse y aceptar que el cambio existe si él lo quiere, es parte de su proceso de vida.Con el apoyo del orientador le permite admitir que se han equivocado, que sus elecciones no han sido siempre acertadas y podría enfrentar los mismos problemas o similares, desde otra perspectiva.El profesional renueva su práctica pedagógica y los estudiantes aprenden a resolver problemas: uno y otro crecen en el proceso.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2579/2483
dc.sourceEducational Perspectives Magazine (REPED); No. 8 (2008); 55-58en-US
dc.sourceRevista Perspectivas Educacionales (REPED); Núm. 8 (2008); 55-58es-ES
dc.source2810-6962
dc.source0718-5030
dc.subjectInsigh, Coaching, Coache, Self.en-US
dc.titleFacilitar la toma de conciencia mediante el coachinges-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo enviado por investigadoreses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record