dc.creator | Rocco Guzmán, Sergio | |
dc.date | 2023-06-01 | |
dc.date.accessioned | 2024-12-05T14:46:33Z | |
dc.date.available | 2024-12-05T14:46:33Z | |
dc.identifier | https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2615 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/247042 | |
dc.description | Interactive learning of the Sciences (AIC), is a project of Education of the Sciences, and development of skills scientific, elaborated and implemented for the División of Technologies and ARQUIMED’s Educational Services LTDA.This initiative was implemented and validated by the Net ENLACES of the MINEDUC during the second semester of 2007. In your versión of Basic Education (5* and 6th grade of primary) it was implemented in 10 schools of Santiago, Rancagua and Calama, with instruments of evaluation elaborated by the IIE (Institute of Educational Computer and Science of the Universidad de la Frontera, in Temuco city). During 2009, been realizing the validation of the model in secondary education (first and second grade) in 10 schools in Calama and Iquique.The results of the project in his versión of 5th and 6* grade of primary, it was positive impaction the students, teachers, and involved institutions. With percentages of significant achievements in the learnings and the development of skills.Actuality the project is implemented and develops in schools of Arica, Calama, Iquique, Tocopilla, Santiago, Puente Alto, Lo Prado, Conchali, Colina, Peñalolen, las Condes, Rancagua, Longavi, Lago Raneo, Paillaco and Puerto Montt, so much in public and prívate school.Across this one model looks that the students impro ve his learnings and develop skills around the education of the Sciences, trying to promote a high motivation for the scientific culture.Of equal form, it has put on special emphasis in the incorporation of new Technologies to the classroom, in order to facilitate the development of technological competitions, for students and teachers.To achieve these lenses the project consists of interactive boards, Systems of compilation of information, sensors, digital activities for the accomplishment of the experiences, activities of whiteboard in all the courses of 5th grade of primary to 4th grade of secondary. Way, Systems of response of the student, educational software, cards of record and didactic concrete material to be employed at groups. In addition a methodological offer is contemplated for the use of the resources, based on a structure constructivists of the learning. | en-US |
dc.description | Aprendizaje Interactivo de las Ciencias (AIC), es un proyecto de Enseñanza de las Ciencias, y desarrollo de habilidades científicas, elaborado e implementaao por la División de Tecnologías y Servicios Educativos de ARQUIMED LTDA.Esta iniciativa fue implementada y validada por la Red Enlaces del MINEDUC durante el segundo semestre del 2007. En su versión de Enseñanza Básica (5o y 6o) se implemento en 10 escuelas de Santiago, Rancagua y Calama, con instrumentos de evaluación elaborados por el HE (Instituto de Informática Educativa de la Universidad de la Frontera). Durante el 2009, se ha estado realizando la validación del modelo en enseñanza media en 10 liceos pertenecientes a las comunas de Calama e Iquique.Los resultados del proyecto en su versión de 5o y 6o, impactó positivamente en estudiantes, profesores, e instituciones involucradas. Con porcentajes de logros significativos en los aprendizajes y el desarrollo de habilidades.Actualmente el proyecto se implementa y desarrolla en escuelas de Arica, Calama, Iquique, Tocopilla, Santiago, Puente Alto, Lo Prado, Conchali, Colina, Peñalolen, Las Condes, Rancagua, Longavi, Lago Raneo, Paillaco y Puerto Montt, tanto en escuelas Municipalizadas como particulares pagadas.A través de éste modelo se busca que los alumnos y alumnas mejoren sus aprendizajes y desarrollen habilidades en torno a la enseñanza de las Ciencias, procurando promover una alta motivación por la cultura científica.De igual forma, se ha puesto especial énfasis en la incorporación de nuevas Tecnologías al aula, con el fin de facilitar el desarrollo de competencias tecnológicas, tanto en los alumnos como en los docentes.Para lograr estos objetivos el proyecto consta de pizarras interactivas, sistemas de recolección de datos, sensores, actividades digitales para la realización de las experiencias, actividades de pizarra en todos los cursos de 5o a 4o Medio, Sistemas de respuesta del estudiante, software educativo, fichas de registro y material didáctico concreto para trabajar en grupos. Además se contempla una propuesta metodológica para el uso de los recursos, basado en una estructura constructivista del aprendizaje. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Filosofía y Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación | es-ES |
dc.relation | https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2615/2523 | |
dc.source | Educational Perspectives Magazine (REPED); No. 9 (2009); 329-341 | en-US |
dc.source | Revista Perspectivas Educacionales (REPED); Núm. 9 (2009); 329-341 | es-ES |
dc.source | 2810-6962 | |
dc.source | 0718-5030 | |
dc.title | Proyecto aprendizaje interactivo de las ciencias | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo enviado por investigadores | es-ES |