• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

National large-scale assessments and access to higher education: perspectives in American and European countries

Evaluaciones nacionales a gran escala y acceso a la educación superior: perspectivas en países de América y Europa

Author
Mattos Santos, Pablo

Stieg, Ronildo

Barcelos, Marciel

Santos, Wagner dos

Full text
https://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/2660
Abstract
The article analyzes national standardized exams applied to secondary school students in American and European countries. Specifically, it is dedicated to the year of creation, the agents responsible for its management. Of a qualitative nature, it is configured as a documentary and exploratory investigation that assumes the official documents of 21 exams applied in 37 countries. The results show three aspects: a) the culture of the exams has been formed over more than two centuries, starting in European countries; b) the existence of the same exam in different countries; c) most of them are managed by government agents. It concludes that the standardized exams have the following purposes: to be a tool to help in the evaluation of the school's pedagogical practices; certify the learning of students at the end of secondary education; and enable access to upper secondary or university careers.
 
El artículo analiza los exámenes estandarizados nacionales aplicados a estudiantes de secundaria en países americanos y europeos. En concreto, se dedica al año de creación, los agentes responsables de su gestión. De carácter cualitativo, se configura como una investigación documental y exploratoria que asume los documentos oficiales de 21 exámenes aplicados en 37 países. Los resultados muestran tres aspectos: a) la cultura de los exámenes se ha formado a lo largo de más de dos siglos, comenzando en los países europeos; b) la existencia del mismo examen en diferentes países; c) la mayoría de ellos son administrados por agentes del gobierno. Concluye que los exámenes estandarizados tienen los siguientes propósitos: ser una herramienta para auxiliar en la evaluación de las prácticas pedagógicas de la escuela; certificar el aprendizaje de los estudiantes al finalizar la educación secundaria; y habilitar el acceso a carreras de media superior o universitaria.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB