• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item

Satisfaction and service quality in a public Mexican university

Satisfacción estudiantil y calidad en el servicio en una universidad mexicana

Author
Maynez Guaderrama, Aurora Irma

Hernández Paz, Juan Francisco

Martínez Gómez, Erwin Adán

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejpad/article/view/2802
10.32457/ejpad.v12i1.2802
Abstract
Student satisfaction and perceived quality of service are strategic dimensions in higher education institutions. In the university context of a Mexican public institution, this study assessed the effect of five dimensions of perceived quality on student satisfaction and also analyzed their importance and performance. A cross-sectional research design was used in a non-probabilistic sample of 866 students. The analysis techniques were a PLS structural equation model and an importance-performance map. The results confirm the positive effect of perceived service quality on student satisfaction. Furthermore, it was identified the importance of having competent, knowledgeable and experienced teachers, willing to help, and with fair and ethical behaviors.
 
En las instituciones de educación superior, la satisfacción de los alumnos y la calidad percibida del servicio son aspectos estratégicos. En el contexto universitario de una institución pública mexicana, este estudio evaluó el efecto de cinco dimensiones de la calidad percibida en la satisfacción de los estudiantes y también analizó su importancia y rendimiento. Se usó un diseño de investigación transversal, en una muestra no probabilística de 866 alumnos. Las técnicas de análisis fueron un modelo de ecuaciones estructurales PLS y un mapa de importancia-desempeño. Los resultados confirman el efecto positivo de la calidad percibida del servicio sobre la satisfacción estudiantil. Además, se identificó la importancia de contar con profesores competentes, con conocimientos y experiencia, dispuestos a ayudar, y con conductas justas y éticas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB