• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Perceived Stress and Internalizing Symptoms among University Students: Self-Compassion as a Moderator

Estrés percibido e internalización de síntomas en estudiantes universitarios: la autocompasión como moderador

Author
Minh , Long Dau

Ho , Dung Van

Ho, Thi Truc Quynh

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2738
10.32457/ejep.v17i2.2738
Abstract
This study examined the moderating role of self-compassion in the relationship between perceived stress and internalizing symptoms among Vietnamese university students. Using convenience sampling, the cross-sectional study included 408 participants who completed the Self-Compassion Scale, Perceived Stress Scale, and Depression, Anxiety, and Stress Scales 21. The results indicated that self-compassion moderated the relationship between perceived stress and anxiety (B = -0.063; SE = 0.016; 95% CI = [-0.095, -0.031]), as well as the relationship between perceived stress and depression (B = -0.084; SE = 0.017; 95% CI = [-0.117, -0.050]). Theoretically, this study contributes to understanding the protective role of self-compassion in mitigating the association between perceived stress and internalizing symptoms. Practically, the findings suggest that interventions aimed at enhancing self-compassion could be beneficial in reducing internalizing symptoms among university students.
 
Este estudio examinó el rol moderador de la autocompasión en la relación entre el estrés percibido y la internalización de síntomas  en estudiantes universitarios vietnamitas. Utilizando un muestreo por conveniencia, el estudio transversal incluyó a 408 participantes que completaron la Escala de Autocompasión, la Escala de Estrés Percibido y las Escalas de Depresión, Ansiedad y Estrés 21. Los resultados indicaron que la autocompasión moderó la relación entre el estrés percibido y la ansiedad (B = -0,063; SE = 0,016; IC del 95% = [-0,095, -0,031]), así como la relación entre el estrés percibido y la depresión (B = -0,084; SE = 0,017; IC del 95% = [-0,117, -0,050]). Teóricamente, este estudio contribuye a comprender el papel protector de la autocompasión en la mitigación de la asociación entre el estrés percibido y la internalización de síntomas. Prácticamente, los hallazgos sugieren que las intervenciones orientadas a mejorar la autocompasión podrían ser beneficiosas para reducir la internalización de síntomas  en estudiantes universitarios.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB