Perceived Stress and Internalizing Symptoms among University Students: Self-Compassion as a Moderator
Estrés percibido e internalización de síntomas en estudiantes universitarios: la autocompasión como moderador
dc.creator | Minh , Long Dau | |
dc.creator | Ho , Dung Van | |
dc.creator | Ho, Thi Truc Quynh | |
dc.date | 2024-12-12 | |
dc.date.accessioned | 2025-05-08T19:50:38Z | |
dc.date.available | 2025-05-08T19:50:38Z | |
dc.identifier | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2738 | |
dc.identifier | 10.32457/ejep.v17i2.2738 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/252833 | |
dc.description | This study examined the moderating role of self-compassion in the relationship between perceived stress and internalizing symptoms among Vietnamese university students. Using convenience sampling, the cross-sectional study included 408 participants who completed the Self-Compassion Scale, Perceived Stress Scale, and Depression, Anxiety, and Stress Scales 21. The results indicated that self-compassion moderated the relationship between perceived stress and anxiety (B = -0.063; SE = 0.016; 95% CI = [-0.095, -0.031]), as well as the relationship between perceived stress and depression (B = -0.084; SE = 0.017; 95% CI = [-0.117, -0.050]). Theoretically, this study contributes to understanding the protective role of self-compassion in mitigating the association between perceived stress and internalizing symptoms. Practically, the findings suggest that interventions aimed at enhancing self-compassion could be beneficial in reducing internalizing symptoms among university students. | en-US |
dc.description | Este estudio examinó el rol moderador de la autocompasión en la relación entre el estrés percibido y la internalización de síntomas en estudiantes universitarios vietnamitas. Utilizando un muestreo por conveniencia, el estudio transversal incluyó a 408 participantes que completaron la Escala de Autocompasión, la Escala de Estrés Percibido y las Escalas de Depresión, Ansiedad y Estrés 21. Los resultados indicaron que la autocompasión moderó la relación entre el estrés percibido y la ansiedad (B = -0,063; SE = 0,016; IC del 95% = [-0,095, -0,031]), así como la relación entre el estrés percibido y la depresión (B = -0,084; SE = 0,017; IC del 95% = [-0,117, -0,050]). Teóricamente, este estudio contribuye a comprender el papel protector de la autocompasión en la mitigación de la asociación entre el estrés percibido y la internalización de síntomas. Prácticamente, los hallazgos sugieren que las intervenciones orientadas a mejorar la autocompasión podrían ser beneficiosas para reducir la internalización de síntomas en estudiantes universitarios. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/epub+zip | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad Autónoma de Chile | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2738/1866 | |
dc.relation | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2738/1867 | |
dc.rights | Derechos de autor 2024 Long Dau Minh , Dung Van Ho , Thi Truc Quynh Ho | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es-ES |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 17 No. 2 (2024): December, 2024; 1-18 | en-US |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 17 Núm. 2 (2024): Diciembre, 2024; 1-18 | es-ES |
dc.source | 1989-2209 | |
dc.source | 1888-8992 | |
dc.source | 10.32457/ejep.v17i2 | |
dc.subject | Anxiety | en-US |
dc.subject | depression | en-US |
dc.subject | perceived stress | en-US |
dc.subject | self-compassion | en-US |
dc.subject | Vietnam | en-US |
dc.subject | Ansiedad | es-ES |
dc.subject | depresión | es-ES |
dc.subject | estrés percibido | es-ES |
dc.subject | autocompasión | es-ES |
dc.subject | Vietnam | es-ES |
dc.title | Perceived Stress and Internalizing Symptoms among University Students: Self-Compassion as a Moderator | en-US |
dc.title | Estrés percibido e internalización de síntomas en estudiantes universitarios: la autocompasión como moderador | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
European Journal of Education and Psychology
\([0-9]{4}\)