• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Perceived teacher support and academic engagement among Vietnamese university students: A parallel mediation model

Apoyo percibido del docente y compromiso académico entre estudiantes universitarios vietnamitas: un modelo de mediación paralela

Author
Cam Tran, Tu Thi

Ho, Thi Truc Quynh

Dau Minh, Long

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2978
10.32457/ejep.v18i1.2978
Abstract
Research on the direct and indirect relationships between perceived teacher support and academic engagement among university students is still lacking. This study aimed to examine whether enjoyment and boredom mediate the link between perceived teacher support and academic engagement among a sample of university students in Vietnam. A sample of 642 students from a university in Vietnam participated in a cross-sectional survey, which included standardized measures of perceived teacher support, academic enjoyment and boredom, and academic engagement. The results indicated that perceived teacher support was positively related to academic engagement (B = 0.228, p < 0.001) and enjoyment and boredom mediated the association between perceived teacher support and academic engagement (B = 0.146, 95% CI = [0.090; 0.219] and B = 0.044, 95% CI = [0.017; 0.074]). These findings provide suggestions for administrators and teachers in developing effective teaching measures to enhance students’ academic engagement.
 
Aún se carece de investigaciones sobre las relaciones directas e indirectas entre el apoyo percibido del docente y el compromiso académico entre estudiantes universitarios. Este estudio tuvo como objetivo examinar si el disfrute y el aburrimiento median la relación entre el apoyo percibido del docente y el compromiso académico en una muestra de estudiantes universitarios en Vietnam. Participaron 642 estudiantes de una universidad en Vietnam en una encuesta transversal que incluyó medidas estandarizadas de apoyo percibido del docente, disfrute y aburrimiento académicos, y compromiso académico. Los resultados indicaron que el apoyo percibido del docente se relacionó positivamente con el compromiso académico (B = 0.228, p < 0.001), y que el disfrute y el aburrimiento mediaron la asociación entre el apoyo percibido del docente y el compromiso académico (B = 0.146, IC del 95% = [0.090; 0.219] y B = 0.044, IC del 95% = [0.017; 0.074]). Estos hallazgos ofrecen sugerencias para que administradores y docentes desarrollen medidas de enseñanza efectivas para mejorar el compromiso académico del estudiantado.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB