• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Finis Terrae
  • Revista Realidad Educativa
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Finis Terrae
  • Revista Realidad Educativa
  • View Item

Teacher training in the English language: Review of empirical studies, from 2018 to 2023

Formación de docentes en el idioma inglés: Revisión de estudios empíricos del 2018 al 2023

Author
Martínez, Andrea

Sánchez Huarcaya, Alex

Full text
https://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/451
10.38123/rre.v5i1.451
Abstract
The subject of study is the training of teachers in the English language, because in the last 20 years they have been insisting on their professionalization in the university, although a training centered on the use of the language is maintained and with little pedagogical training. The goal of the research is to analyze the trends in the training of teachers in the English language in higher education based on the review of empirical studies, from 2018 to 2023. The method is the review of the literature, for which we worked with the following databases: Scopus, Scielo, Redalyc, Dialnet and Eric, where they identified 31 empirical studies. In relation to the results, Colombia and Mexico have the largest number of researchers, the studies are approached from the qualitative methodology and the use of the survey for the collection of information prevails. Among the main training trends, we have that: professional practice is necessary during training; technologies have been incorporated with learning strategies and the graduate must have a high level of language skills.
 
Este estudio se enfoca en la formación de docentes de inglés, puesto que en los últimos 20 años se ha impulsado su profesionalización universitaria, con énfasis en el dominio del idioma , pero una formación pedagógica limitada. La investigación tiene como objetivo analizar las tendencias en la formación de docentes de inglés en educación superior, destacando el uso de estrategias, creencias y prácticas pedagógicas, mediante la revisión de estudios empíricos del 2018 al 2023. El método es la revisión de la literatura, para lo cual se trabajó con las bases de Scopus, Scielo, Redalyc, Dialnet y Eric; de estas se seleccionaron 31 estudios empíricos. En cuanto a los resultados, Colombia y México presentan la mayor cantidad de investigaciones; los estudios emplean predominantemente una metodología cualitativa; y se utiliza la encuesta como principal herramienta de recolección de información. Entre las principales tendencias formativas, se destaca la necesidad de incorporar prácticas profesionales durante la formación; además, las tecnologías se han integrado como estrategias de aprendizaje, y se espera que el egresado alcance un alto nivel en habilidades lingüísticas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB