• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item

The comprehensive teaching of legal research in the university: The pedagogical tools for its planning and execution

La enseñanza integral de la investigación jurídica en el ámbito universitario: Las herramientas pedagógicas para su planificación y ejecución;
O ensino integral da pesquisa jurídica na universidade: As ferramentas pedagógicas para seu planejamento e execução

Author
Díaz Castillo , Ingrid

Reyes Tagle, Yovana

Tabra Ochoa , Edison

Full text
https://pedagogiaderecho.uchile.cl/index.php/RPUD/article/view/74757
10.5354/0719-5885.2025.74757
Abstract
The objective of this article is to contribute to the teaching of university legal research through the proposal of pedagogical tools that allow the professor to teach this subject, considering its features and the needs of the students. This paper presents basic thematic content for the course and comments good practices implemented by the authors in their teaching experience in research are discussed. This article argues that the teaching of legal research must be articulated and contextualized to adopt a comprehensive approach that includes professor and students’ needs.
 
El objetivo de este artículo es contribuir a la docencia de la investigación jurídica universitaria a través de la propuesta de herramientas pedagógicas que permitan al profesor enseñar esta materia, considerando sus particularidades y las necesidades de los estudiantes. El texto presenta un contenido temático básico para el curso y se comentan las buenas prácticas implementadas por los autores a partir de su experiencia docente en investigación. Se plantea que la enseñanza de la investigación jurídica debe ser articulada y contextualizada, con el fin de adoptar un enfoque integral que contemple las necesidades del profesor y como de los estudiantes.
 
O objetivo deste artigo é contribuir para o ensino da pesquisa jurídica universitária por meio da proposição de ferramentas pedagógicas que permitam ao professor ministrar essa disciplina, considerando suas particularidades e as necessidades dos alunos. Este trabalho apresenta um conteúdo temático básico para o curso e comenta as boas práticas implementadas pelos autores em sua experiência docente em pesquisa. Propõe-se que o ensino da pesquisa jurídica deve ser articulado e contextualizado para adotar uma abordagem abrangente que inclua as necessidades do professor e dos alunos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB