• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item

The interdisciplinary teaching-learning process: Keys to its incorporation in the law school

El proceso de enseñanza-aprendizaje interdisciplinar: Claves para su incorporación en la Facultad de Derecho;
O processo de ensino-aprendizagem interdisciplinar: Chaves para a sua incorporação na Faculdade de Direito

Author
Correa Camus, Paula

Escobar Pizarro , Daniela

Espinoza Iturra , Macarena

Full text
https://pedagogiaderecho.uchile.cl/index.php/RPUD/article/view/75412
10.5354/0719-5885.2025.75412
Abstract
The objective of the research is to approach to proposals of teaching-learning methodologies for interdisciplinary work, culminating with the development of implementation guidelines in some training cycles of the Law Study Plan. The study is of an exploratory nature, and the methodology used is mixed, highlighting the review of 45 law curricula of Chilean universities and the application of 3 surveys to more than 1000 people (students, former students and teachers). We had the support and pedagogical accompaniment of the Academic Vice-Rectory of the Universidad Diego Portales.
 
El objetivo de la investigación es aproximarse a propuestas de metodologías de enseñanza-aprendizaje para el trabajo interdisciplinario y culminar con el desarrollo de orientaciones de implementación en algunos ciclos formativos del plan de estudio de la carrera de derecho. El estudio es de carácter exploratorio y la metodología empleada es mixta, destacando la revisión de cuarenta y cinco planes de estudio de Derecho de universidades chilenas y la aplicación de tres encuestas a más de mil personas (estudiantes, exestudiantes y docentes). Se contó con el apoyo y acompañamiento pedagógico de la Vicerrectoría Académica de la Universidad Diego Portales.
 
O objetivo da pesquisa é abordar propostas de metodologias de ensino-aprendizagem para o trabalho interdisciplinar, culminando no desenvolvimento de diretrizes para implementação em alguns ciclos de formação do programa de Direito. O estudo é de natureza exploratória, e a metodologia utilizada é mista, destacando-se a revisão de 45 currículos de Direito de universidades chilenas e a aplicação de 3 pesquisas a mais de 1.000 pessoas (alunos, ex-alunos e professores). Contamos com o apoio e o acompanhamento pedagógico da Vice-Reitoria Acadêmica da Universidade Diego Portales.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB