• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Santiago de Chile
  • Arboles y Rizomas. Revista de Estudios Lingüísticos y Literarios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Santiago de Chile
  • Arboles y Rizomas. Revista de Estudios Lingüísticos y Literarios
  • View Item

Incidental vocabulary acquisition from documentary viewing: A study on the role of captions

Adquisición incidental de vocabulario a partir de la visualización documental: un estudio sobre el papel de los subtítulos

Author
Durbahn, Marion

Full text
https://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/rizomas/article/view/3776
10.35588/ayr.v1i1.3776
Abstract
This study investigated the incidental acquisition of second language (L2) vocabulary through the viewing of a 30-minute science documentary and the effect of captioning on this process. Thirty-four English language learners watched two documentaries (one captioned and one uncaptioned) and were then assessed on their knowledge of a set of words appearing in the documentaries. Results of the Vocabulary Tests (Form-recall/Spelling, and Meaning recognition) showed that documentary viewing led to significant acquisition of new vocabulary and that the captioning condition had a significant effect on this learning. Captioning boosted the gains on meaning recognition, form recall and spelling. Results indicated that relative gains in the captioning condition are 8% significantly higher than in the uncaptioned condition.
 
Este estudio investigó la adquisición incidental de vocabulario de segunda lengua (L2) mediante la visualización de un documental científico de 30 minutos y el efecto de los subtítulos en este proceso. Treinta y cuatro aprendices del idioma inglés vieron dos documentales (uno con subtítulos y otro no subtitulado) y luego se les evaluó el conocimiento de un conjunto de palabras que aparecen en los documentales. Los resultados de las Pruebas de vocabulario (reconocimiento de formas / deletreo y reconocimiento de significado) mostraron que la visualización documental llevó a una adquisición significativa de vocabulario nuevo y que la condición de subtitulado tuvo un efecto significativo en este aprendizaje. Los subtítulos aumentaron el reconocimiento del significado y posibilitaron la recuperación de formas y la ortografía. Los resultados indicaron que las ganancias relativas en la condición de subtitulado son un 8% significativamente más altas que en la condición no subtitulada.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB