Browsing Arboles y Rizomas. Revista de Estudios Lingüísticos y Literarios by Title
Now showing items 1-20 of 142
-
A linguagem rural da região de Major Porto, município de Patos de Minas (MG): uma visão linguístico-ecossistêmica.: Couto, Hildo Honório. 1a Ed. Campinas, SP: Pontes Editores, 2021, 159 pp.
Árboles y Rizomas; Vol. 3 No. 1 (2021): Enero-Junio; 101-104. -
Abolitionism in Maria Firmina dos Reis’ Úrsula and A escrava
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 105-116. -
Advantages and challenges of teaching English from an ELF perspective: what do pre-service teachers think?
Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 181-195. -
The ancestral peuma: rewritings in the mapuche tradition of Elicura Chihuailaf
Árboles y Rizomas; Vol. 2 No. 2 (2020): Julio-Diciembre; 116-122. -
An approach to Mapuche time, philosophical thinking and language.
Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 2 (2019): Julio-Diciembre; 67-81. -
Approaching grammatical free indirect style based on the CEILE corpus
Árboles y Rizomas; Vol. 2 No. 2 (2020): Julio-Diciembre; 28-43. -
“Bordas sobre la trama esencial”: Needlework as Communal Rhetorical Practice in El obsceno pájaro de la noche
Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 2 (2019): Julio-Diciembre; 1-17. -
The burden of denying: relevance theory analysis of checkings in "Projeto Comprova"
Árboles y Rizomas; Vol. 4 No. 1 (2022): Enero-Junio; 86-108. -
Challenges of artificial intelligence to intellectual fairness: Challenges of artificial intelligence to intellectual fairness
Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 1 (2023): Enero-Junio; i-v. -
Childhood and ethical inquiries: from the transitional present to the dictatorial past in Lina Meruane’s "Señales de nosotros"
Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 2 (2023): July-December; 60-75. -
Children's identity perceptions and literary mediation. A study from the APPRAISAL System and DBM®
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 56-72. -
Claudia Hernández. La han despedido de nuevo. (New York City: Sangría, 2016. 107 páginas). Daniel Plaza. Desierto. (Valparaíso: Narrativa Punto Aparte, 2018. 96 páginas)
Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 1 (2019): Enero-Junio; 132-135. -
Claudio Bertoni’s diary as testing ground for his work
Árboles y Rizomas; Vol. 2 No. 2 (2020): Julio-Diciembre; 88-105. -
Clause analysis in two narrative types written by elementary school students
Árboles y Rizomas; Vol. 2 No. 2 (2020): Julio-Diciembre; 69-87. -
Clemente Riedemann. Riedemann Blues. (Valdivia: Ediciones Kultrún, 2017, 80 páginas).
Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 2 (2019): Julio-Diciembre; 95-97. -
Comprehension and use of English by Argentinian, Ecuadorian, and Venezuelan teachers
Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 209-230. -
Contradictions of the plot in Roberto Bolaño’s short stories
Árboles y Rizomas; Vol. 3 No. 1 (2021): Enero-Junio; 57-67. -
The creepy- spectral in the novel Chilco by Daniela Catrileo
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 73-90. -
Criteria to select comics for the secondary school reading plan
Árboles y Rizomas; Vol. 4 No. 1 (2022): Enero-Junio; 48-66. -
Critical-feminist writing in the short stories Incompatibilidad and Equilibrio by Antonieta Rivas Mercado
Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 46-60.