• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Virtual platform as an effective methodological tool in initial primary school teacher training at the Universidad Arturo Prat. Iquique, Chile

Aula virtual como herramienta metodológica efectiva en la formación de estudiantes de pedagogía en educación básica de la Universidad Arturo Prat. Iquique, Chile

Author
Leiva Césped, Ariela

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1158
Abstract
The following article ineludes a work experience after using the mixed mode of the virtual platform tool with students of an initial teacher training programme for primary school at Arturo Prat University in Iquique, Chile. This proeess ineluded the edueational eounseling from the same higher education institution in the Region of Tarapaca and technical support from a specialist from Universidad de Chile, from the planning stage, whieh allowed us to launeh the planned activities and trigger the analysis of a satisfaction survey applied to students of the programme, who argued that the use of virtual platform not only allowed them to feel more motivated, be- cause organized their time better and got immediate results when processing and dispensing learning eontents. They also eoneluded that the ineorporation of ICT generates an instanee of eollaborative learning that had a positive impaet on aeademie performance.
 
El siguiente artículo recoge la experiencia de trabajo tras utilizar la modalidad mixta de la herramienta aula virtual con los estudiantes de la carrera de Pedagogía en Educación Básica de la Universidad Arturo Prat, en Iquique, Chile. Un proceso que desde la etapa de planificación contó con la asesoría pedagógica de parte de la misma casa de estudios superiores de la Región de Tarapacá y el apoyo técnico de un especialista de la Universidad de Chile, lo que permitió poner en marcha las actividades planificadas y desencadenar el análisis de una encuesta de satisfacción aplicada a los estudiantes de la carrera, quienes argumentaron que la utilización del aula virtual no solo les permitía sentirse más motivados, debido a que organizaban de mejor manera sus tiempos y obtenían resultados más inmediatos a la hora de procesar y dispensar los contenidos propios del aprendizaje, sino que, además, concluyeron que la incorporación de las TIC generaban una instancia de aprendizaje colaborativo que incidió positivamente en el rendimiento académico.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB