• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item

Adaptation and implementation of the modified essay question in the teaching of law

Adaptación e implementación del ensayo modificado en la didáctica del derecho;

Author
González Marino, Israel

Full text
https://pedagogiaderecho.uchile.cl/index.php/RPUD/article/view/46252
10.5354/0719-5885.2017.46252
Abstract
Several years ago has been used the Modified Essay Question in the field of medical education to assess clinical problem solving. Given its success and attended the skills which aims, we have adapted and implemented this assessment strategy to the field of teaching of law, proposing legal problems, and emphasizing the suitability of this type of assessment to promote active learning in students. That is why this paper presents the results of a series of tools for gathering information in order to assess its incorporation in this area, analyze their main advantages and challenges, as well as project their massive use in law schools. Accordingly, the context and background of the modified test is presented, the problem and its justification, the description of the innovation strategy and its implementation, and finally, the main results obtained and the conclusions derived from them, which suggest the relevance and benefits of incorporating this evaluative strategy in the field of teaching of law.
 
Hace varios años se viene utilizando el ensayo modificado en el ámbito de la educación médica para evaluar la solución de problemas clínicos. Dados sus buenos resultados y en atención a las competencias a las que apunta, hemos adaptado e implementado esta estrategia evaluativa al ámbito de la didáctica del Derecho, proponiendo problemas de carácter jurídico, y enfatizando en la aptitud de este tipo de evaluación para promover aprendizajes en los estudiantes. Es por ello que este trabajo expone los resultados obtenidos de una serie de instrumentos de recogida de información, en orden a valorar su incorporación en este ámbito, analizar sus principales ventajas y desafíos, así como proyectar su empleo masivo en las escuelas de Derecho. En consecuencia, se presentan el contexto y los antecedentes del ensayo modificado, el problema y su justificación, la descripción de la estrategia de innovación y su aplicación, para finalmente dar cuenta de los resultados obtenidos y las principales conclusiones derivadas de ellos, los que sugieren la pertinencia y beneficios de la incorporación de esta estrategia evaluativa en el ámbito de la didáctica del Derecho.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB