• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

FEEDBACK WITH GENRE-ORIENTED WRITTEN COMMENTS (GOWC) IN THE PROCESS OF WRITING DISSERTATION PROJECTS OF TEACHER TRAINING PROGRAMS

RETROALIMENTACIÓN CON COMENTARIOS ESCRITOS DE AJUSTE AL GÉNERO (CEAG) EN EL PROCESO DE ELABORACIÓN DE TESIS DE PROGRAMAS DE FORMACIÓN DE PROFESORES*;

Author
Tapia-Ladino, Mónica

Correa Pérez, Roxanna

Arancibia Gutiérrez, Beatriz

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/49257
Abstract
One of the most common activities of dissertation supervisors working in undergraduate programs is to provide written feedback to students’ drafts. The present study describes a corpus of 1061 Genre-Oriented Written Comments (GOWC) provided by 12 faculty to 3 drafts submitted by their respective students during one semester. The research is part of the FONDECYT Project 1140360 and is a descriptive case study with a quantitative approach. Participants belong to 4 different teaching degrees from two Chilean universities in the city of Concepción. The analysis of the GOWCs shows that supervisors offer feedback for the text to progressively approximate the generic features of academic dissertations. The text must present the prototypical sections, distinguish between the voices and the authors, consider the system of activity and be discursively appropriate.
 
una de las actividades más comunes de los profesores que guían tesis en pregrado es retroalimentar por escrito los borradores de avance. El presente estudio describe un corpus de 1061 Comentarios Escritos de Ajuste al Género (CEAG) provistos por 12 académicos a 3 borradores de sus respectivos tesistas ofrecidos durante un semestre de formación. La investigación se enmarca en el Proyecto de Investigación FONDECYT 1140360 y se trata de un estudio de caso descriptivo con alcance cuantitativo. Los participantes pertenen a 4 carreras de pedagogía de dos universidades chilenas de la ciudad de Concepción. El análisis de los CEAG demuestra que los guías de tesis ofrecen retroalimentación orientada a que el texto progresivamente se aproxime a los rasgos genéricos de la tesis propios del discurso académico. Interesa que el texto presente los apartados prototípicos, distinga entre las voces y los autores, considere el sistema de actividad y se adecúe discursivamente.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB