Bruce Mau Head for Heights: Bruce Maun Interviewed by Pablo Hermansen
Bruce Mau Head for Heights: Bruce Maun entrevistado por Pablo Hermansen
dc.creator | Hermansen, Pablo | |
dc.date | 2018-06-06 | |
dc.identifier | http://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/69 | |
dc.identifier | 10.7764/disena.11.162-179 | |
dc.description | More than a biography, Bruce Mau deserves a log. He begins his journey when he leaves the Ontario College of Art and Design prematurely to work in the design studio Fifty Fingers, located in Toronto. His next stop, two years later, is Pentagram, at the other side of the Atlantic, in England (Smith, 2016; de Monchaux, 2007). In the United Kingdom of the 1980’s – postMalvinas/Falklands war and led by Margaret Thatcher –he was “actually introduced to the political life of the form (…) [and there he leared] how design and culture intertwine around language, equality and society” (de Monchaux, 2007). He returned from Europe aware of the social impact of design and of its power to transform the world: as he declares, from then on changing the world has become his project. Consequently, he assumes the challenge of designing not only to correctly contain and unfold a given information, but to produce models that materialize and expand all that they contain. With these goals in mind, he has dedicated over three decades to articulate actors, regions, disciplines and diverse knowledges. | en-US |
dc.description | Más que una biografía, Bruce Mau merece una bitácora. Comienza su travesía cuando deja tempranamente el Ontario College of Art and Design para trabajar en el estudio de diseño Fifty Fingers, situado en Toronto. Su siguiente parada, dos años después, fue en Pentagram, al otro lado del Atlántico, en Inglaterra (Smith, 2016; de Monchaux, 2007). En el Reino Unido de la década de los ochenta —post guerra de las Malvinas/Falkland y liderado por Margaret Thatcher— fue «realmente introducido a la vida política de la forma (…) [ y allí fue donde aprendió] cómo diseño y cultura se trenzan alrededor del lenguaje, la equidad y la sociedad» (de Monchaux, 2007). Volvió de Europa consciente del impacto social del diseño y de su potencia para transformar el mundo: como él mismo declara, desde entonces cambiar el mundo se ha convertido en su proyecto. Consecuentemente, asume el desafío de diseñar no solo para contener y desplegar correctamente una determinada información, sino para producir modelos que materialicen y aumenten aquello que contienen. Con estos objetivos en mente, ha dedicado más de tres décadas a articular actores, regiones, disciplinas y saberes diversos. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Escuela de Diseño Pontificia Universidad Católica de Chile | en-US |
dc.relation | http://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/69/81 | |
dc.source | Diseña; Núm. 11 (2017): Diseño y Política; 162-179 | es-ES |
dc.source | Diseña; No. 11 (2017): Design and Politics; 162-179 | en-US |
dc.source | 2452-4298 | |
dc.source | 0718-8447 | |
dc.source | 10.7764/disena.11 | |
dc.title | Bruce Mau Head for Heights: Bruce Maun Interviewed by Pablo Hermansen | en-US |
dc.title | Bruce Mau Head for Heights: Bruce Maun entrevistado por Pablo Hermansen | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Entrevistas | es-ES |
dc.type | Interviews | en-US |
This item appears in the following Collection(s)
-
Diseña
\([0-9]{4}\)