Universidad de Los Lagos: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 5518
-
Esperanza Martínez Yánez, La Naturaleza entre la cultura, la biología y el derecho. Instituto de Estudios Ecologistas del Tercer Mundo y Editorial Abya-yala, Quito, Ecuador, 2014, 128 páginas
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
Sergio Caba & Gonzalo García(Editores), Observaciones Latinoamericanas. Ediciones Universitarias de Valparaíso, Valparaíso, Chile, 2012, 203 páginas
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
The Paiter Suruí protagonism in the indigenous educational scenario: elements for a possible intercultural dialogue
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
Intercultural Higher Education in dispute. Paths of the Amawtay Wasi Intercultural University
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
The traps of identity under the design of logos
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
Moral, representation and "Mapuche feminism": elements to formulate a question
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
Community education: an alternative proposal for indigenous people in Oaxaca- Mexico
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
From küme mollfüñche to “half way civilized”: ethnic leadership and Mapuche intellectuals in the borderland Araucanía (1883-1930)
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
Democracy, activism and radical modernity in Latin America
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Transformations of the conjugal family in Chile during the democratic transition period (1990-2011)
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Strategy and rationality of the presidential candidates in the Peruvian elections 2011: why four are less than one
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Is it rational to promote economic growth?
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Pueblos indígenas, saberes y descolonización: procesos interculturales en América Latina
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
In search of Ivy Mara Ey (Land without evil): The pursue of a territory of visibility through interculturality
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
Re-ethnicity and decolonization: epistemic resistances in the intercultural curriculum in the Los Lagos region, Chile
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
One’s own education. Resistance of the indigenous peoples in Colombia to the homogenization model
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
How to decolonize knowledge? The problem of the concept of interculturality. Deliberations about the Mapuche case
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
Indigenous cinema: From object to subject of film production in Brazil
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
The resumption of school education by Pankará indians
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización. -
The denouncement of eurocentrism in Latin American social thought and the problematic of the universality of knowledge
Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización.