Universidad Católica del Maule: Recent submissions
Now showing items 581-600 of 2528
-
Sobre un conflicto legítimo y un posible diálogo entre la teología y la filosofía. El Conflicto de las facultades de Kant
Palabra y Razón; Núm. 4 (2013): Palabra y Razón; 109-114. -
John Henry Newman
Palabra y Razón; Núm. 5-6 (2014): Palabra y Razón; 15-30. -
A philosophical approach to some aspects of Document of Aparecida
Palabra y Razón; Núm. 5-6 (2014): Palabra y Razón; 7-14. -
Discernimiento de la Praxis Cristiana en la Cultura Moderna
Palabra y Razón; Núm. 4 (2013): Palabra y Razón; 115-125. -
“Religion Teacher Training: The question of the object of study of Religious Education School”
Palabra y Razón; Núm. 3 (2013): Palabra y Razón; 7-22. -
Renewed ecclesiology of Vatican II, its processes of reception and its developments up to the Conference of Aparecida
Palabra y Razón; Núm. 2 (2012): Palabra y Razón; 37-53. -
A decisive peaceful revolution. On the way to new historical forms of faith and ecclesial life
Palabra y Razón; Núm. 2 (2012): Palabra y Razón; 73-95. -
Profesional formation. A proposed ethics for educational management
Palabra y Razón; Núm. 2 (2012): Palabra y Razón; 97-114. -
Participation and Reception of Vatican II in a Conciliar Father: The Figure of Bishop Manuel Larrain Errazuriz
Palabra y Razón; Núm. 2 (2012): Palabra y Razón; 55-72. -
From the “essence” of the Church to its “identity”. The ecclesiological paradigm shift in Vatican Council II
Palabra y Razón; Núm. 2 (2012): Palabra y Razón; 9-36. -
Autonomy in learning, educational aspiration or reality? the impact of the school training process
UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 51-75. -
Migrant neonatal epidemiology
UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 90-101. -
Experimentation in natural sciences as a scientific literacy strategy
UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 102-116. -
Influence of covid-19 in the teaching role:
UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 76-89. -
On the utility and inutility of the new historical novel category
UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 30-50. -
Echoes from military dictatorship:
UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 11-29. -
Presentación
UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 8-10. -
Theology as a pedagogy of accompaniment a reflection from educational work in the context of a pandemic
Palabra y Razón; Núm. 19 (2021): Palabra y Razón; 55-76. -
Pensar “a tutto tondo”. El tema de la visión tridimensional en Nicolás de Cusa, Jan van Eyck y Leonardo da Vinci
Palabra y Razón; Núm. 18 (2020): Palabra y Razón; 140-164. -
Cuadros que se pintan a sí mismos. Fundamentos de una mitología de la razón en Nicolás de Cusa
Palabra y Razón; Núm. 18 (2020): Palabra y Razón; 122-139.