Browsing Psykhe by Subject "género"
Now showing items 1-16 of 16
-
Age Correlates Directly With Gender Stereotype Strength: Evidence From a Recognition Memory Task
Psykhe; Vol. 21 Núm. 2 (2012): Sección Especial: La Construcción de Identidades en el Trabajo en América Latina. Editor Invitado: Alvaro Soto; 119-132. -
Different Voices: The Meaning of Daughters and Sons for Men and Women
Psykhe; Vol. 14 Núm. 2 (2005). -
“Do Not Leave Your Values at Home”: A Study of Value Orientations of Italian Emerging Adults and Their Parents
Psykhe; Vol. 23 Núm. 2 (2014): Sección Especial Psicología en el Aula. Editores Invitados: Valeska Grau - David D. Preiss; 1-12. -
El Hombre y la Mujer Frente al Hijo: Diferentes Voces Sobre su Significado
Psykhe (Santiago) v.14 n.2 2005. -
El Rol del Género en las Interacciones Pedagógicas de Aulas de Matemática Chilenas
Psykhe (Santiago) v.25 n.2 2016. -
Explorando la Relación entre Metacognición, Género y Personalidad en Estudiantes Universitarios Colombianos
Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023). -
Falta de Adherencia al Tratamiento Farmacológico en Pacientes con Esquizofrenia en Latinoamérica
Psykhe; Resúmenes V Congreso Anual de la Sociedad Científica de Psicología de Chile 2018. -
Gender Identity in Times of Change: A Life Stories Approach
Psykhe; Vol. 14 Núm. 2 (2005). -
Gender, Family Adversity and Emotional Symptoms in Preadolescents
Psykhe; Vol. 14 Núm. 1 (2005). -
Género, Adversidad Familiar y Síntomas Emocionales en Preadolescentes
Psykhe (Santiago) v.14 n.1 2005. -
La Edad Se Correlaciona Directamente con la Fuerza de los Estereotipos de Género: Evidencia Obtenida en una Tarea de Memoria de Reconocimiento
Psykhe (Santiago) v.21 n.2 2012. -
La Identidad de Género en Tiempos de Cambio: Una Aproximación Desde los Relatos de Vida
Psykhe (Santiago) v.14 n.2 2005. -
Parental Involvement, Life Satisfaction and Achievement Orientation in High School Students in Chile
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Sexism in Higher Education: How is Gender Inequality Reproduced in the University context?
Psykhe; Vol. 32 Núm. 1 (2023). -
Teacher Well-Being During the COVID-19 Pandemic in Chile: Demands and Resources for Tackling Psychological Distress
Psykhe; Vol. 31 Núm. 1 (2022). -
The Role of Gender in Pedagogical Interactions in the Chilean Mathematics Classroom
Psykhe; Vol. 25 Núm. 2 (2016).