Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 1261-1280 of 23880
-
Interacción entre demanda, proceso y competencia: un análisis cognitivo del constructo del test de comprensión lectora de ELE para sinohablantes
Onomázein ; No. 51 (2021); 18-35. -
La crítica textual hispanoamericana: algunas especificaciones metodológicas
Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 191-202. -
Exploring the comparison between bilingual and monolingual students’ perception of classroom environment
Onomázein ; No. 51 (2021); 100-110. -
Depictive secondary predicates in Turkish
Onomázein ; No. 51 (2021); 1-16. -
"Humanist comedies" Gary R. Grund (Editor y traductor) (Cambridge, Massachusetts: The I Tatti Renaissance Library, Harvard University Press, 2005; XXX + 465 págs.)
Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 211-214. -
Terrence Deacon: "The symbolic species"(New York, Norton, 1997, 527 Págs.)
Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 205-209. -
The interpreter-principal relationship: clues in a colonial chronicle for the history of interpretation
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 345-368. -
Description of the Justification Forms in Research Articles in Spanish in Six Scientific Areas
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 315-344. -
Sur une particularité de la chronogénèse du portugais. Note de grammaire romane comparée
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 371-376. -
Una singularidad en la formación de los gentilicios: irradiación, cognados y afines
Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 177-189. -
Holger Siever: Übersetzen und Interpretation. Die Herausbildung der Übersetzungswissenschaft als eigenständige wissenschaftliche Disziplin im deutschen Sprachraum von 1960 bis 2000
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 385-391. -
Ken Lodge: A Critical Introduction to Phonetics
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 379-383. -
Design, implementation and assessment of an academic literacy intervention proposal in first-year of the elementary education program at UC, Villarrica campus
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 287-313. -
“It will only consist of two words”. Disagreement as a resource in study group sessions
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 261-285. -
The polyphony at the e-learning forums
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 241-260. -
Toward an integral semiotic analysis proposal of virtual learning environments
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 219-239. -
Relevance, Cooperation and Intention. Counterpoint to Sperber and Wilson’s linguistic and communicative perspective
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 181-204. -
Obama and Bush: their victory and non-victory speeches
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 205-217. -
English loanwords: acculturation in chilean society
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 139-162. -
Gustave Guillaume’s Linguistics. From language to discourse
Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 163-180.