Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 2121-2140 of 24083
-
Learning to Read and Write in Times of Pandemic: An Exploratory Study of Freely Accessible Video- Recorded Capsules
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Use of Participatory Methodologies in Pedagogical Practices of School System
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 2 (2022): Más allá de los textos: investigaciones situadas de la escritura. -
Oral and Written Language Interventions to Improve the Academic Competence of High-School Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
The Video Game as an Educational Resource: Study of Teachers’ Attitudes in the Dominican Republic
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Organizational Gaps and Challenges in the Early Implementation of Chile’s New Public Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Studies on the Family-School Relationship (2008-2018). An Analysis of Academic Production in Spanish
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
Learning on Social Media: Vernacular Literacy and Academic Literacy in the Digital Production of School Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
Attitudes and Capabilities of Teachers Towards Educational Innovation. The Views of Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Articulation Between Environmental Education and Scientific Education: A Perspective From the Sustainability Competencies Developed in Initial Teacher Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Training in Assessment of Preservice Teachers of Primary. How are the Opportunities of Learning Offered by Chilean Universities?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
Recognition as an English Teacher: An Exploration of Pre-Service Teachers’ Experiences During Their Intermediate Teaching Practicum
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Violencia escolar, infancia y pobreza: perspectivas de estudiantes de educación primaria
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Emergent Literacy: Types of Beliefs of a Group of Preschool- and Special Education Teachers in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Initial Diagnostic Assessment in Pre-Service Teacher Training in Chile and its Relationship With Institutional Contexts
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Underlying Concepts in the Evaluative Rationalities of School Teachers
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Reuse of banana fiber and peanut shells for the design of new prefabricated products for buildings
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 461-472. -
Effect of compression casting technique on the water absorption properties of concrete made using 100% recycled aggregates
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 387-407. -
Construction sequence analysis of multi-storey setback building placed in slope with p-delta and time-dependent effects
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 408-426. -
Investigation of rutting, fatigue and cracking resistance parame-ters of CR modified warm asphalt binders compare with SBS modified binders
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 309-328. -
Investigation of physical properties of base and SBS modified bitumens by rheological test methods
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 281-294.