Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 4101-4120 of 24081
-
Didáctica: compromiso con el conocimiento biológico escolar significativo y relevante para la vida
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 271-293 -
The solution to scientific problem in the classroom. Reflections from the analytical and developmental approaches
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 121-137 -
LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO Y EL DISCURSO DE LAS COMPETENCIAS
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 156-171 -
El procesamiento metacognitivo de la información escrita: un desafío para la educación contemporánea
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 177-196 -
EL CURRÍCULUM DE COMPETENCIAS EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR: DESAFÍOS Y PROBLEMÁTICA
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 172-191 -
Toward a construction of mathematical knowledge in classrooms. Research approaches in the didactical field
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 75-97 -
Competence-based education: A necessary key to improve the quality of education
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 135-155 -
Challenges for artistic education within Chilean curriculum reform
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 99-120 -
Teaching and learning by competencies
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 80-104 -
A new challenge for current education: Competencies as curricular goals
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 33-49 -
Competencies and Professional Performance
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 19-32 -
Coordination between professional profile and modular study programme from a epistemology of the praxis perspective
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 50-79 -
CONTEXTS FOR COLLABORATION IN TEACHER EDUCATION
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 35 Núm. 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva...; 278-291 -
Teaching practice and training in Educational Sciences Doctoral Thesis research
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 35 Núm. 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva...; 421-435 -
The Competence paradigm in European educational and formative models
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 105-123 -
Subject and knowledge construction in the educational action, in the context of a competence-based curriculum
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 124-134 -
Teaching sciences: need in pre-service training for teachers
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 35-60 -
Professors’ training at the University of Maimónides, Argentina
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 35 Núm. 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva...; 398-420 -
Early training for social studies teachers: A view from the teaching field
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 35 Núm. 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva...; 382-397 -
Reviewing our formative process: the early training of teachers from a professional competence perspective
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 35 Núm. 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva...; 355-381