Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 4081-4100 of 24081
-
The Concept of Competencies in Adult Vocational Training: A Systemic Approach
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 247-256 -
Development of professional competences: an educational experience to promote management capacities or innovation in Latin America and the Caribbean
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 72-93 -
Technical learning in a labour-competencies approach
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 233-246 -
Technical teacher training at the Universidad Católica de Chile
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 220-232 -
Competencies development in early teacher training: risks and challenges
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 192-203 -
From and individual to a collaborative culture inthe educational institution: professional development and management
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 94-117 -
The difficult integration between employability and competencies: thoughts on the development of identity as an integrating axis
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 257-275 -
Discursive competence as a foundational factor for teaching discourses of a constructivist nature
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 36 Núm. 1 (2005): La problemática de las competencias en la...; 204-219 -
Pilot study: innovation in an educational institution
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 118-137 -
The history of chemistry: contributions to the process of learning values
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 221-234 -
Learning to teach history and social sciences: the curriculum and the didactic of social sciences
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 255-269 -
Different approaches to the didactic of social sciences
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 331-339 -
El nuevo paradigma de la didáctica de las ciencias experimentales
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 295-313 -
Benefits from introducing the nature of science knowledge in the development of science teachers
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 315-330 -
The development of the “origin of life” concept: historical perspective
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 197-220 -
Public policy and educational management in Latin America: global discourse and local reality
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 13-30 -
Quality and management in education: conditions and challenges
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 50-71 -
Análisis de los intercambios en el aula de matemáticas: individualismo y colectivismo en interacción
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 235-253 -
Student achievement in the United States: trends
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 31-49 -
De las distintas formas de aproximarse al panorama de la didáctica de las ciencias sociales. Una propuesta de lectura al problema
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 30 Núm. 1 (2002): Didáctica y construcción del conocimiento...; 139-175