Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 4941-4960 of 24083
-
Análisis de la argumentación matemática de estudiantes de primer año
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 55 Núm. 1 (2018); 1-13. -
Educar en y para la diversidad
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 38-51. -
Cualificación de estudiantes de enseñanza secundaria en Didácticas de las Ciencias Sociales, una propuesta desde la Antropología Social Aplicada
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 55 Núm. 1 (2018); 1-15. -
Educación, escuela y diversidad
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 27-37. -
Motor learning in the child’s three first years
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 38 Núm. 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 218-230. -
Is there any possibility for diversity to triumph?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 16-26. -
Human motricity and the natural environment
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 38 Núm. 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 231-246. -
Measuring What Matters in Early Childhood Classrooms: A Focus on Teacher-Child Interactions
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Early Years of Teaching in Contexts of Poverty: Questions Based on Evidence from the U.S. to Spark Conversation in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Emotions in the Experience of Being a Teacher of a Student Diagnosed with Autism Spectrum Disorder
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Equity and Diversity in Selective Universities: Experiences of Students Admitted to Health Majors via Equity Programs
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 152-164. -
Teacher Knowledge in Initial Education. The Perspective of Teacher Educators
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Measurement and Evaluation for Higher Education Admissions: Findings from California
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Childhood motricity: Between corporal experience and the outside world
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 38 Núm. 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 186-201. -
Ethnomotricity and traditional dances in the Kollasuyu
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 38 Núm. 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 202-217. -
Book Review. A review of the third edition of “Test Equating, Scaling, and Linking: Methods and Practices”
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 168-171. -
¿Qué es lo que realmente importa a la hora de evaluar docentes? Lecciones de sistemas educativos exitosos
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 165-167. -
Dynamics of Reception, Appropriation, and Contextualization of the Approach of the Index for Inclusion in Municipal Schools in a District of the Metropolitan Region
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Educating Attention from Neuroscience
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Social Cognition and Education: Theory of Mind
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016).