• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Sociedad Médica de Santiago
  • Revista Médica de Chile
  • View Item
  •   Home
  • Sociedad Médica de Santiago
  • Revista Médica de Chile
  • View Item

Estructura factorial y confiabilidad de la escala de aprendizaje autodirigido de Fisher, King & Tague en alumnos de medicina chilenos.

Author
Fasce H, Eduardo; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción, Chile. Chacabuco esquina Janequeo, Concepción, Chile.

Pérez V, Cristhian; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción, Chile. Chacabuco esquina Janequeo, Concepción, Chile.Psicólogo, Magister en Psicología con mención en Psicología Educativa

Ortiz M, Liliana; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción, Chile. Chacabuco esquina Janequeo, Concepción, Chile.

Parra P, Paula; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción, Chile. Chacabuco esquina Janequeo, Concepción, Chile.Kinesiólogo, Magister© en Educación Médica para las Ciencias de la Salud

Matus B, Olga; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción, Chile. Chacabuco esquina Janequeo, Concepción, Chile.Ingeniero Informático, Magister© en Educación Médica en Ciencias de la Salud.

Full text
http://www.revistamedicadechile.cl/ojs/index.php/rmedica/article/view/1453
Abstract
FACTORIAL STRUCTURE AND RELIABILITY OF FISHER, KING & TAGUE’S SELF-DIRECTED LEARNING READINESS SCALE IN CHILEAN MEDICAL STUDENTS Background: Continuous education is  crucial among physicians. Therefore, medical schools must teach self-directed learning skills to their students. Aim: To evaluate the factorial structure and reliability of the Spanish version of the Self-Directed Learning Readiness Scale of Fisher, King & Tague, applied to medical students. Material and Methods: The survey was answered by 330 students aged between 17 and 26 years (58% men, with 10 missing cases). Factorial structure, internal reliability and temporary stability of scale was evaluated. Results: The Exploratory Factorial Analysis, conducted using a principal factor method, identified five factors in the structure of the survey.  Internal consistency was adequate with a Cronbach’s alpha  between 0.66 and 0.88. Test retest reliability, comparing the results of the survey applied six months after the first application, showed Pearson correlation coefficients that fluctuated between 0.399 and 0.68.  Conclusions: These results show a defined factorial structure with adequate reliability of the survey.  
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Evaluación del ambiente educacional en programas de especialización médica. 

    Herrera, Cristian; Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile.; Olivos, Trinidad; Facultad de Psicología, Universidad Alberto Hurtado; Román, José Antonio; Facultad de Psicología, Universidad Alberto Hurtado; Larraín, Antonia; Facultad de Psicología, Universidad Alberto Hurtado; Pizarro, Margarita; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile.; Solís, Nancy; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile.; Sarfatis, Alberto; Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile.; Torres, Patricio; Departamento de Psiquiatría, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile.; Padilla, Oslando; Departamento de Salud Pública, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile.; Le Roy, Catalina; Departamento de Pediatría y Ciurgia Infantil, Facultad de Medicina, Campus Centro, Universidad de Chile; Riquelme, Arnoldo; Departamento de Gastroenterología y Centro de Educación Médica, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile.. Revista Médica de Chile; Vol. 140, núm. 12 (2012): DICIEMBRE 2012
  • Aprendizaje autodirigido en estudiantes de primer año de medicina de la Universidad de Concepción y su relación con el perfil sociodemográfico y académico. 

    Fasce H, Eduardo; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción.; Ortega B, Javiera; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción.Psicóloga.; Pérez V, Cristhian; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de ConcepciónPsicólogo, Magister en Psicología con mención en Psicología Educativa.; Márquez U, Carolina; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de ConcepciónBioquímica, Magister en Educación Médica para las Ciencias de la Salud.; Parra P, Paula; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de ConcepciónKinesióloga, Magister en Educación Médica para las Ciencias de la Salud.; Ortiz M, Liliana; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de Concepción; Matus, Olga; Departamento de Educación Médica, Facultad de Medicina, Universidad de ConcepciónIngeniero Informático, Magister en Educación Médica para las Ciencias de la Salud.. Revista Médica de Chile; Vol. 141, núm. 9 (2013): SEPTIEMBRE 2013
  • IDENTIFYING THE MAIN TRAINING NEEDS OF POSTGRADUATE MEDICAL PROGRAM MANAGERS 

    Herrera, Cristián A; Departamento de Salud Pública, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; NIKLITSCHEK, Ian; Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Pizarro, Margarita; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Solís, Nancy; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Olivos, Trinidad; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Rojas, Viviana; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Etcheberry, Lorena; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Rivera, Horacio; Escuela de Construcción Civil, Facultad de Ingeniería, Pontificia Universidad Católica de Chile; Muñoz, Estrella; Departamento de Gastroenterología, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Bitrán, Marcela; Centro de Educación Médica, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Padilla, Oslando; Departamento de Salud Pública, Escuela de Medicina, Pontificia Universidad Católica de Chile; Riquelme, Arnoldo; Pontificia Universidad Católica de Chile. Revista Médica de Chile; Vol. 141, núm. 9 (2013): SEPTIEMBRE 2013
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB