Chilean early childhood education: gender and years of attendance effects
Educación parvularia chilena: efectos por género y años de participación
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Cortázar, Alejandra | |
dc.creator | Vielma, Constanza | |
dc.date | 2018-03-09 | |
dc.date.accessioned | 2019-11-26T12:45:52Z | |
dc.date.available | 2019-11-26T12:45:52Z | |
dc.identifier | https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/29 | |
dc.identifier | 10.31619/caledu.n47.29 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/121177 | |
dc.description | The present study aims to estimate the effect of Chilean public early childhood education on the academic outcomes of 4th grade children on the Education Quality Measurement System (Simce, for its abbreviation in Spanish). The study seeks to understand if these effects vary according to the child’s gender and by the number of years of participation in early childhood education. Through Propensity Score Matching, it is observed that attending public early childhood education positively affects 4th grade academic results in Mathematics and Language. The early childhood education effect was greater for boys than for girls, and for those who assisted Transition Level 1. | en-US |
dc.description | El presente estudio tiene como objetivo estimar el efecto de la educación parvularia pública chilena en los resultados académicos de los niños en el Sistema de Medición de la Calidad de la Educación (Simce) de cuarto básico. El estudio busca entender si estos efectos varían en función del género del niño y del número de años de participación en la educación parvularia. Mediante la metodología de Propensity Score Matching se encontró que asistir a la educación parvularia pública afecta positivamente los resultados académicos en Matemáticas y Lenguaje en cuarto básico. Este efecto fue mayor para los niños que para las niñas, y para los que asistieron a Nivel Transición 1. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Consejo Nacional de Educación | es-ES |
dc.relation | https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/29/26 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Calidad en la Educación | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 19-42 | en-US |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 19-42 | es-AR |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 19-42 | es-ES |
dc.source | 0718-4565 | |
dc.source | 0717-4004 | |
dc.subject | en-US | |
dc.subject | academic performance; early childhood education; effect estimation; gender | en-US |
dc.subject | es-ES | |
dc.subject | desempeño académico; educación parvularia; estimación impacto; género | es-ES |
dc.title | Chilean early childhood education: gender and years of attendance effects | en-US |
dc.title | Educación parvularia chilena: efectos por género y años de participación | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Calidad en la Educación
[0-9]{4}