Recently graduated journalists and the labor market
Los periodistas recién titulados y el mercado laboral.
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Délano, Manuel | |
dc.creator | Niklander, Karin | |
dc.creator | Susacasa, Paula | |
dc.date | 2007-05-02 | |
dc.date.accessioned | 2019-11-26T12:46:05Z | |
dc.date.available | 2019-11-26T12:46:05Z | |
dc.identifier | https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/224 | |
dc.identifier | 10.31619/caledu.n27.224 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/121234 | |
dc.description | This paper summarizes a research study on the employability of recently graduated journalists. It is based on a survey conducted among a representative sample of journalists and interviews with the executives who hire them. The study shows that the high supply and low demand for these professionals translates into unemployment, subemployment and working conditions that are worse in the provinces than in Santiago. The authors suggest improving information on this segment of the labor market, developing the relationship between academia and this market, and elevating study programs to the level of master’s degrees instead of having students leave university at undergraduate level. Finally, they propose that a method based on a combination of quantitative and qualitative field studies should be applied to other study programs that show signs of saturation. | en-US |
dc.description | Este artículo resume una investigación sobre la empleabilidad de los periodistas recién titulados, basada en una encuesta a una muestra representativa de éstos y entrevistas a ejecutivos que los contratan. El estudio concluye que la alta oferta y la baja demanda de estos profesionales se traduce en elevado desempleo, subempleo y condiciones laborales más precarias en provincias que en Santiago. Los autores sugieren mejorar la información sobre este segmento del mercado laboral, las relaciones entre la academia y éste, y que la carrera sea de nivel de magíster y no de pregrado. Finalmente, proponen que la metodología de combinar estudios de campo cuantitativo y cualitativo sea usada en otras carreras donde se observa saturación. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Consejo Nacional de Educación | es-ES |
dc.relation | https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/224/229 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Calidad en la Educación | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 27 (2007): Revista Calidad en la Educación: Educación Superior Técnica; 206-234 | en-US |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 27 (2007): Revista Calidad en la Educación: Educación Superior Técnica; 206-234 | es-AR |
dc.source | Calidad en la Educación; Nº 27 (2007): Revista Calidad en la Educación: Educación Superior Técnica; 206-234 | es-ES |
dc.source | 0718-4565 | |
dc.source | 0717-4004 | |
dc.subject | en-US | |
dc.subject | employability; journalist; universities; information | en-US |
dc.subject | es-ES | |
dc.subject | empleabilidad; periodista; universidades; información | es-ES |
dc.title | Recently graduated journalists and the labor market | en-US |
dc.title | Los periodistas recién titulados y el mercado laboral. | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Calidad en la Educación
[0-9]{4}