Show simple item record

Sustainable environmental education as a bridge of change for the modern school

dc.creatorSánchez Valenzuela, Renata Carolina
dc.date2020-03-31
dc.identifierhttps://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/4125
dc.identifier10.22320/reined.v2i2.4125
dc.descriptionBased on the premise that the modern school has lost its role of educating citizens committed to the problems experienced by the current society, a sustainable approach within formal education is proposed, as the ideal way that could provide the modern school, the transition to the postmodern era and, therefore, the recovery of its role as educational trainer of political subjects with critical thinking. Through a documentary analysis, a theoretical distinction regarding pedagogical approaches to address environmental problems was made, in order to highlight the differences present in educational discourse, proposing ways to make educational innovations.en-US
dc.descriptionA partir de la premisa que la escuela moderna ha perdido el sentido en su tarea de formar ciudadanas y ciudadanos comprometidos con las problemáticas que vivencia la sociedad actual, se propone al enfoque sustentable dentro de la educación formal, como la vía idónea que pudiese brindarle a la escuela moderna el tránsito hacia la era postmoderna, y, por ende, la recuperación de su sentido como formadora de sujetos políticos con pensamiento crítico. A través de un análisis documental, se realizó una distinción teórica en cuanto a los enfoques pedagógicos para abordar los problemas medioambientales, con el fin de evidenciar las diferencias presentes en el discurso educativo, proponiendo caminos para poder realizar innovaciones educativas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Educación y Humanidades, Universidad del Bío-Bíoes-ES
dc.relationhttps://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/4125/3823
dc.sourceRevista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 2 Núm. 2 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 103-116es-ES
dc.source2452-4638
dc.subjectEscuela modernaes-ES
dc.subjectpostmodernidades-ES
dc.subjecteducación sustentablees-ES
dc.subjectModern schoolen-US
dc.subjectpostmodernityen-US
dc.subjectsustainable educationen-US
dc.titleEducación para la sustentabilidad como puente de cambio para la escuela modernaes-ES
dc.titleSustainable environmental education as a bridge of change for the modern schoolen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record