Show simple item record

Desarrollo teórico del concepto de autorregulación del aprendizaje

dc.creatorLepe Martínez, Nancy
dc.date2016-12-10
dc.date.accessioned2020-07-14T19:06:20Z
dc.date.available2020-07-14T19:06:20Z
dc.identifierhttp://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/13
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/143720
dc.descriptionThe aim of this article is to describe the central elements of the concept of self-regulation of learning according to two theoretical perspectives. For this, a concep- tual review was made regarding self-regulation of learning. The methodology was based on the search of literature in academic and scientific databases: Scopus, Web of Sciencie and Google academic. The inclusion criteria for the articles were theoretical or applied reviews that approached the concept from Printrich and / or Zimmerman's perspective. It is concluded that the generation of quality and lasting learning is a demand for any educational process, for it is required that students are owners of their learning process; Of the planning, execution and evaluation of their tasks and that the teachers generate didactic spaces that promote the capacity of autonomy for the learning by the students.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este artículo es describir los elementos centrales del concepto de autorregulación del aprendizaje de acuerdo a dos perspectivas teóricas. Para ello, se efectuó una revisión conceptual en relación a autorregulación del aprendizaje. La metodología se basó en la búsqueda de literatura en bases de datos del ámbito académico y científico: Scopus, Web of Sciencie y Google académico. Los criterios de inclusión para los artículos fueron revisiones teóricas o aplicadas que abordaran el concepto desde la perspectiva de Printrich y/o de Zimmerman. Se concluye que la generación de aprendizajes de calidad y perdurables en el tiempo son una demanda de cualquier proceso educativo, para ello se requiere que los estudiantes sean dueños de sus proceso de aprendizaje; de la planificación, ejecución y evaluación de sus tareas y que los docentes generen espacios didácticos que promuevan la capacidad de autonomía para el aprendizaje por parte de los estudiantes.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttp://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/13/16
dc.relationhttp://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/13/144
dc.sourceUCMaule; Núm. 51 (2016): UCMaule; 55-59es-ES
dc.source0719-9872
dc.source0717-2656
dc.titleTheoretical development of the concept of self-regulation of learningen-US
dc.titleDesarrollo teórico del concepto de autorregulación del aprendizajees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record