Revista UCMaule
Browse by
Publicación cuyo objetivo es ofrecer un espacio de reflexión crítica e interdisciplinaria acerca de las humanidades en el más amplio sentido, que recoge la búsqueda incesante de la verdad en todas las dimensiones del conocimiento
| Periodicidad | Semestral |
|---|---|
| Área temática | Humanidades |
| Entidad editora | Dirección General de Vinculación. Universidad Católica del Maule |
| Idioma | Español |
| ISSN - edición electrónica | 0719-9872 |
| Fecha de inicio | 2015 |
| Indices | Latindex, Ebsco, Dialnet |
| Web de la revista | Revista UCMaule |
Recent publication
-
Psychomotor evaluation in school
. UCMaule; Núm. 52 (2017): UCMaule; 61-72 -
Autonomy in learning, educational aspiration or reality? the impact of the school training process
. UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 51-75 -
Migrant neonatal epidemiology
. UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 90-101 -
Experimentation in natural sciences as a scientific literacy strategy
. UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 102-116 -
Influence of covid-19 in the teaching role:
. UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 76-89 -
On the utility and inutility of the new historical novel category
. UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 30-50 -
Echoes from military dictatorship:
. UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 11-29 -
Presentación
. UCMaule; Núm. 60 (2021): UCMaule; 8-10 -
Adherence to the mathematical school discourse: the case of the definite integral in the initial teacher training
. UCMaule; Núm. 59 (2020): UCMaule; 31-55 -
Environmental education in the chilean school:
. UCMaule; Núm. 59 (2020): UCMaule; 103-128 -
Presentación
. UCMaule; Núm. 59 (2020): UCMaule; 1-3 -
Reliability and reproductivity of the PAQ-C and PAQ-A physical activity questionnaires in students in basic and secondary education of the city of Talca
. UCMaule; Núm. 59 (2020): UCMaule; 56-78 -
Preceptors in Chile. Historical configuration of the teaching staff
. UCMaule; Núm. 59 (2020): UCMaule; 129-145 -
academic writing:
. UCMaule; Núm. 59 (2020): UCMaule; 79-102 -
A possible complementarity approach between mathematical working spaces and modeling
. UCMaule; Núm. 59 (2020): UCMaule; 12-30 -
Interculturality and school climate:
. UCMaule; Núm. 58 (2020): UCMaule; 35-57 -
Design of modeling situations.
. UCMaule; Núm. 58 (2020): UCMaule; 107-139 -
Presentación
. UCMaule; Núm. 57 (2019): UCMaule; 3-5 -
Presentación
. UCMaule; Núm. 58 (2020): UCMaule; 7-9 -
The centrality of the active citizenship Reflections about Aristotle, Arendt and Machiavelli
. UCMaule; Núm. 57 (2019): UCMaule; 83-98