Construction of an instrument for measuring the perception of indices of inclusion of youth with disabilities in a university
Construcción de un instrumento para medir la percepción de los índices de inclusión de jóvenes con discapacidad en una universidad
dc.creator | Vidal Espinoza, Rubén | es |
dc.creator | Gutiérrez Zúñiga, Romina | es |
dc.creator | Cornejo, Carolina | es |
dc.creator | Parra Fica, José | es |
dc.creator | Cossio-Bolaños, Marco | es |
dc.date | 2015-12-10 | |
dc.identifier | https://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/21 | |
dc.description | The study aims to build a tool for as- sessing the perception of inclusion indi- ces in young people with disabilities at a university. 60 college students (24%) out of 250 (100%) were selected from first, third and fifth year of their Special Education major. The instrument is ba- sed on the Booth and Ainscow Index for Inclusion. The results show content va- lidity and a Cronbach alpha acceptable level. It is concluded that this instrument can be applied at higher education le- vels to students studying psychology and special education in order to as- sess the rate of inclusion of youth with disabilities at a university. | en |
dc.description | El estudio tiene por objetivo construir un instrumento para evaluar la percepción de los índices de inclusión de jóvenes con discapacidad en una universidad. Fueron seleccionados 60 (24%) estu- diantes de un total de 250 (100%). Los estudiantes participantes son alumnos de primero, tercero y quinto año de la carrera de Educación Especial y Dife- rencial. El instrumento está basado en el “Índice de Inclusión” de Booth y Ains- cow. Los resultados muestran validez de contenido y un alpha de Cronbach aceptable. Se concluye que puede ser aplicado en instituciones de educación superior a estudiantes de Psicopedago- gía y Educación Especial para valorar los índices de inclusión de jóvenes con discapacidad en una universidad. | es |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Católica del Maule | es |
dc.relation | https://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/21/24 | |
dc.relation | https://revistaucmaule.ucm.cl/article/view/21/136 | |
dc.rights | Derechos de autor 2015 Rubén Vidal Espinoza, Romina Gutiérrez Zúñiga, Carolina Cornejo, José Parra Fica, Marco Cossio-Bolaños | es |
dc.source | UCMaule; Núm. 49 (2015): UCMaule; 55-67 | es |
dc.source | 0719-9872 | |
dc.source | 0717-2656 | |
dc.subject | Educación superior | es |
dc.subject | Inclusión | es |
dc.subject | Jóvenes | es |
dc.subject | Discapacidad | es |
dc.subject | Higher education | en |
dc.subject | Inclusion | en |
dc.subject | Youth | en |
dc.subject | Disabled | en |
dc.title | Construction of an instrument for measuring the perception of indices of inclusion of youth with disabilities in a university | en |
dc.title | Construcción de un instrumento para medir la percepción de los índices de inclusión de jóvenes con discapacidad en una universidad | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista UCMaule
[0-9]{4}