Using scaffolding strategies in the teaching of receptive skills, in english language, in two rural high schools of Ñuble province
Utilización de técnicas de andamiaje (scaffolding) en la enseñanza de habilidades receptivas en la lengua inglesa en dos liceos rurales de la provincia de Ñuble
Author
Molina, Sandra
Casanova, Florencia
Anabalón, Claudia
Abstract
This experimental study aims to analy- ze the use of scaffolding techniques on the teaching of receptive skills in stu- dents who are in the subject of English. The survey technique was used and the instrument was a type of Likert test. The test used was the TOEIC Bridge ((Test of English for International Communica- tion). The sample group was made up of 160 sophomore high school students belonging to two public rural schools in the province of Ñuble. The sample was non-probabilistic and the results indicate that the students improved their results on the standardized ministry of education test (MOE) in both receptive skills, and the hearing ability showed the greatest increase, after an improvement plan was carried out with the teachers and applied by them in the classroom. It can be concluded that on the basis of scaffolding techniques developed on common classroom acti- vities helped to improve student skills. These results suggest that the use of scaffolding techniques improve perfor- mance on standardized tests MOE. El presente estudio tiene por objetivo analizar el uso de las técnicas de anda- miaje sobre la enseñanza de las habili- dades receptivas en estudiantes de la asignatura de Inglés. El tipo de estudio fue experimental. Se utilizó la técnica de la encuesta y el instrumento utiliza- do fue un test tipo Likert. El test utiliza- do fue TOEIC Bridge (Test of English for International Communication). La muestra constó de 160 alumnos de se- gundo año medio de dos colegios mu- nicipalizados del área rural de la pro- vincia de Ñuble y fue no-probabilística. Los resultados indican que los alumnos mejoraron sus resultados del test es- tandarizado del Mineduc en ambas habilidades receptivas, siendo la habilidad auditiva la que mostró mayor incremen- to después de un plan de mejoramiento trabajado con los profesores y aplicado por estos en el aula. Se concluye que los alumnos incrementan los resultados en dos habilidades al haber aplicado técnicas de andamiaje en actividades comunes del aula. Estos resultados su- gieren que el uso de las técnicas de an- damiaje mejoran los resultados en las pruebas estandarizadas del Mineduc.