• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación
  • View Item

Calidad y equidad educativa:

Author
Urrutia Cabezas, Mary Claudia

San Martín Ramírez, Víctor

Full text
http://revistace.ucm.cl/article/view/301
Abstract
The Chilean educational system is fabric judgment given the wide what respect Concepcion Concepts Quality and equity , mainly those based on a ratio Standardized Testing a National Level . These test results neither achievers m Central order to identify the fundamental problems in quality and equity. : Moreover , solo These tests have shown high rates of school segregation in the present. The preponderance of Market System and its negative consequences in the search for better educational quality. In this article, we consider the prevailing economic and social variables in the Educational System , son of the determinants True shortcomings . Likewise , the United Nations were planted series of reflections on a Top Needs and possible actions to improve the real educational context.
 
El sistema educacional chileno se encuentra tela en juicio dada la amplia concepción respecto a los conceptos calidad y equidad, los que se basan principalmente en relación a pruebas estandarizadas a nivel nacional. Los resultados de estas pruebas no han logrado el objetivo central de identificar las problemáticas fundamentales en cuanto a calidad y equidad. Más aún, estas pruebas solo han demostrado los altos indices de segregación escolar en el presente. La preponderancia del sistema de mercado y sus consecuencias negativas en la búsqueda de una mejor calidad educativa. En este articulo, se consideran variables económicas y sociales imperantes en el sistema educacional, que son los verdaderos determinantes de las falencias. Asimismo, se plantea un serie de reflexiones respecto a las principales necesidades y acciones posibles para mejorar el contexto educativo actual.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB