• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Finis Terrae
  • Revista Realidad Educativa
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Finis Terrae
  • Revista Realidad Educativa
  • View Item

Educational assessment in early childhood education: Analysis of a model during the teaching and learning process

Evaluación educativa en educación parvularia: análisis de un modelo durante el proceso de enseñanza y aprendizaje

Author
Toro Galaz, Francisca Marina

Full text
https://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/89
10.38123/rre.v1i1.89
Abstract
During the teaching and learning process at the kindergarten levels, it is essential to carry out a systematic, real, objective, and team-based educational evaluation, understood as a guide for the process. It also needs to be understood as a body that encourages observation, identification, follow-up, and decision-making, both to improve educational practice and to enrich early childhood learning. The following research-action was carried out together with the children and the classroom team of Transition Level 2, and aimed to improve assessment practices, analyzing the effect of evaluation on the construction of learning in preschool children. For this, various interventions were executed and analyzed, which demonstrated, in the results, the positive effects of carrying out a systematic, non-dichotomous evaluation, plus a self-evaluation of children.
 
Durante el proceso de enseñanza y aprendizaje en los niveles de educación parvularia es fundamental llevar a cabo una evaluación educativa sistemática, real, objetiva y en equipo, entendiéndola como una guía para el proceso. Es necesario comprenderla, además, como una instancia que favorece la observación, la identificación, el seguimiento y la toma de decisiones tanto para la mejora de la práctica educativa como para enriquecer el aprendizaje de los párvulos. La siguiente investigación-acción se llevó a cabo junto con los niños/as y el equipo de aula de un Nivel de Transición 2, y tuvo como objetivo mejorar las prácticas evaluativas, analizando el efecto de la evaluación en la construcción del aprendizaje de los párvulos. Para ello se ejecutaron y analizaron diversas intervenciones, las cuales demostraron, en los resultados, los efectos positivos de llevar a cabo una evaluación sistemática, no dicotómica y que se complementó con la autoevaluación de los niños/as.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB