Show simple item record

Virtual cultural exchange between students from Bio-Bio University and Grand Valley State Univeristy (GVSU)

dc.creatorCasanova Luna, Florencia
dc.creatorLagos San Martín, Nelly
dc.creatorVrooman, Michael
dc.date2021-07-27
dc.date.accessioned2021-08-11T15:42:21Z
dc.date.available2021-08-11T15:42:21Z
dc.identifierhttp://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/4911
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/171476
dc.descriptionA virtual cultural exchange pilot experience. The program was promoted by the Spanish Program for Foreigners and the Department of Arts and Letters of the University of Bío-Bío. This initiative was developed within the framework of an international cooperation agreement between the Universidad del Bío-Bío (UBB) and Grand Valley State University (GVSU). The objective of this initiative was to generate cultural exchange to promote motivation in learning English as a foreign language. By using thematic analysis (Braun & Clarke, 2006) the data produced with the students was organized and analyzed. The assessment collected from satisfaction surveys answered by students from both institutions indicated that the experience met expectations. It favored cultural exchange between students who positively valued this experience, mainly aspects related to the optimization of opportunities offered by the technology in these difficult times. It is therefore anticipated that this initiative will be repeated and will add more students and teachers.en-US
dc.descriptionSe realiza una experiencia piloto de intercambio cultural, de modo virtual, la cual es impulsada por Programa de Español para Extranjeros, que depende del Departamento de Artes y Letras de la Universidad del Bío-Bío. Esta iniciativa se desarrolló en el marco de un convenio de cooperación internacional entre la Universidad del Bío-Bío (UBB) y Grand Valley State University (GVSU). El objetivo de esta iniciativa fue generar intercambio cultural para favorecer la motivación hacia el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. A través de un análisis temático los datos recogidos con los estudiantes fueron organizados y analizados para su posterior discusión. La valoración recogida a partir de encuestas de satisfacción respondidas por los estudiantes de ambas instituciones indica que la experiencia cumplió las expectativas, puesto que favoreció el intercambio cultural entre estudiantes quienes valoraron positivamente esta experiencia, principalmente los aspectos referidos a la optimización de oportunidades que ofrece la tecnología en estos tiempos difíciles. Es por tanto que se proyecta repetir esta iniciativa sumando más estudiantes y docentes a ella.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Educación y Humanidades, Universidad del Bío-Bíoes-ES
dc.relationhttp://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/4911/4068
dc.sourceRevista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 153-162es-ES
dc.source2452-4638
dc.subjectcooperación internacionales-ES
dc.subjectmotivación para el aprendizajees-ES
dc.subjectinglés como lengua extranjeraes-ES
dc.subjectInternational cooperationen-US
dc.subjectmotivational learningen-US
dc.subjectEnglish as a foreign languageen-US
dc.titleIntercambio cultural virtual entre estudiantes de la Universidad del Bío-Bío y Grand Valley State University (GVSU)es-ES
dc.titleVirtual cultural exchange between students from Bio-Bio University and Grand Valley State Univeristy (GVSU)en-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record